معاون سیاسی و امنیتی استاندار کردستان گفت: انسجام و تحکیم بخشی ملی در گروی به رسمیت شناختن قومیت های مختلف است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین خوش اقبال روز شنبه در آیین افتتاحیه سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی با بیان اینکه برپایی نشاط و شادابی در جامعه مورد توجه مسئولان است، گفت: راه اندازی و تشکیل جشنواره های مختلف فرهنگی و هنری در بروز شادمانی میان مردم اثر شگرفی را به همراه دارد، و در این راستا کردستان سه روز میزبان موسیقی اقوام مختلف کشور است.

وی اظهار داشت: ارتقا و تقویت انسجام ملی، کمک به نشاط و شور اجتماعی و به رسمیت شناختن اقوام مختلف از جمله اهداف برگزاری جشنواره قلمداد می شود.

خوش اقبال با اشاره به اینکه نظام اقوام متنوعی را در خود جای داده است، افزود: با وجود تنوع و تکثر قومی انسجام، هویت و وحدت ملی در خوری میان اقوام برخوردار است، که قابل شکاف و فاصله نیست.

دبیر اجرایی سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی هم در این مراسم زمان تشکیل اولین دوره جشنواره را به سال ۹۳ نسبت داد و گفت: از سوی وزارت کشور مجوز برگزاری جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی به عنوان دبیرخانه دائمی در ۱۵ رشته موسیقی به کردستان واگذار شد.

هوشنگ بهمنی اظهار داشت: دوره اول این جشنواره با شرکت 19 گروه و دوره دوم با شرکت 21 گروه برگزار شد، اما امسال به دلیل افزایش سطح کیفی جشنواره، تعداد گروه ها را به 15 گروه کاهش داده ایم.

وی افزود: سومین جشنواره فرهنگ و هنر اقوام ایرانی از دوم تا چهارم تیرماه با اجرای گروه های موسیقی، بخش نمایشگاهی و پنل های تخصصی در مجتمع فجر سنندج و خانه کرد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.