مهدی نامدار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عدم بکارگیری معلمان مرد در دبیرستان های دخترانه کشور قانونی است که سال های گذشته در بسیاری از استان ها به صورت کامل اجرا شده است.
وی با بیان اینکه بهره گیری از توان معلمان مرد در مدارس دخترانه کردستان در موارد استثنا و بدلیل کمبود نیروی متخصص و با تجربه زن در برخی رشته ها است، افزود: این معلمان بیشتر در مدارس تیزهوشان و استعدادهای درخشان و برای تدریس برخی دروس از جمله انتگرال، هندسه و شیمی بکار گرفته می شوند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان تاکید کرد: هر چند در برخی مدارس عادی دخترانه نیز از معلمان مرد استفاده می شود اما بنابر ضرورت و تعدادشان کم است که تلاش می شود نیروهای زن در سال تحصیص آینده جایگزین شوند.
نامدار یادآور شد: در صورت تاکید وزارتخانه بر اجرایی شدن طرح ممنوعیت بکارگیری معلمان مرد در دبیرستان های دخترانه، تلاش می کنیم در سال تحصیلی آینده از نیروهای مرد در این مدارس استفاده نکنیم.
وی اضافه کرد: هر چند ممکن است این تصمیم با واکنش برخی خانواده ها که تنها دغدغه شان بهره گیری از معلمان توانمند برای تحصیل فرزندانشان است و با جنسیت کاری ندارند روبرو شود اما قطعا تاکید وزارتخانه را اجرا خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: در سال تحصیلی 98 - 97 و با استقرار پایه دوازدهم قطعا با کمبود نیرو مواجه خواهیم شد بنابراین باید تلاش کنیم از راه های مختلف همانند استفاده از معلمان حق التدریسی این کمبود جبران شود.
به گزارش ایرنا، وزیر آموزش و پرورش هفته گذشته از ممنوعیت تدریس معلمان مرد در دبیرستان‌های دخترانه سطح کشور خبر داده و گفته بود: در صورت مشاهده تخلف و بکارگیری معلم مرد در مدارس دخترانه با مدیر متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.
سید محمد بطحایی تاکید کرده است: در حالیکه معلمان زن بسیار توانمند و مسلط به دروس مختلف در آموزش و پرورش داریم بکارگیری معلمان مرد در دبیرستان‌های دخترانه توجیه ندارد.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.