خالد اسماعیلی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اداره کل ورزش و جوانان وعده داده بود که باشگاهی را در محوطه مجموعه ورزشی استقلال به عنوان خانه بیلیارد به این هیات واگذار کند که هنوز عملی نشده است.
وی با اشاره به نیاز استان به داشتن خانه بیلیارد افزود: تشکیل خانه بیلیارد باعث ایجاد شرایط بهتر برای تمرین و فعالیت ورزشی زنان و مردان در این رشته مهیج و توسعه این ورزش در استان خواهد بود.
اسماعیلی با بیان اینکه هیات دفتر و محل استقراری در استان ندارد، تاکید کرد: اداره کل ورزش و جوانان و فدراسیون در این خصوص مساعدتی نداشته اند که امیدواریم بیشتر به این رشته ورزشی توجه کنند.
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس کردستان با بیان اینکه ورزش بیلیارد از وضعیت مناسبی در استان برخوردار است، یادآور شد: سیاست فعلی فدراسیون، توسعه ورزش بولس در کشور است.
اسماعیلی اضافه کرد: در این راستا و با مشارکت استانداری، یکی از نمایندگان مجلس و اداره کل ورزش و جوانان، برای اولین بار در کردستان، بخشی از مجموعه ورزشی فامیلی لند به ورزش بولس اختصاص یافت ضمن اینکه متقاضی برای ایجاد 2 مجموعه بولس در سنندج وجود دارد.
وی رشته ورزشی بولس را کم هزینه دانست و گفت: اداره کل ورزش و جوانان وعده داده در قسمتی از ورزشگاه استقلال سنندج زمینی را برای فعالیت های ورزشی به این رشته اختصاص دهد که امیدواریم این اتفاق بیفتد.
رئیس هیات بولینگ، بیلیارد و بولس کردستان به اختصاص زمان هایی برای تمرین بانوان در رشته بیلیارد زیر نظر مربیان اشاره کرد و اظهار داشت: تنها استانی هستیم که در بخش بانوان فعال بوده و 27 بانوی ورزشکار در این رشته وزرشی داریم.
اسماعیلی به عملکرد هیات در سال گذشته اشاره کرد و افزود: برگزاری دوره توجیهی برای 60 نفر و برگزاری دوره های مربیگری و داوری درجه سه و 2 از جمله این اقدامات است.
وی از جمع آوری میزهای غیر استاندارد بیلیارد در سطح استان و برگزاری کلاس های استعدادیابی در رده های سنی زیر 18 سال نیز خبر داد و یادآور شد: برگزاری دوره های مربیگری و داوری درجه های بالاتر از دیگر برنامه های امسال هیات است.
اسماعیلی تاکید کرد: به فدراسیون پیشنهاد برگزاری بازی های رفت و برگشت با اقلیم کردستان عراق را داده ایم که فعلا به دلیل نبود امنیت لازم در کشور عراق قابل اجرا نیست.
حدود 200 ورزشکار بیمه شده و سازمان یافته کردستانی در رشته های بولینگ، بیلیارد و بولس مشغول به فعالیت هستند و 23 باشگاه مجهز و استاندارد بیلیارد فعال در این استان وجود دارد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.