لیلا آژیر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروزه جامعه ما با شکاف نسل ها و بین نسلی مواجه شده و سقف گفت و گو میان اعضای خانواده ها بشدت کاهش یافته که همین مساله به یک آسیب اجتماعی جدی تبدیل شده است.
وی افزود: در راستای مقابله با این آسیب و با توجه به اهمیت گفت و گو در فضای جامعه و میان خانواده ها، طرح گفت و گوی ملی خانواده توسط معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری انجمن جامعه شناسی ایران در تمام استان های کشور اجرا خواهد شد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان تاکید کرد: این طرح امسال در استان های کشور از جمله کردستان اجرا می شود و در راستای آن کارگاه هایی با عناوینی از جمله دلایل کاهش زمان گفت و گو میان خانواده ها و راهکارهای مقابله با آن برگزار می شود.
آژیر با بیان اینکه براساس آخرین آمارها میانگین گفت و گو در میان اعضای خانواده های ما به 15 دقیقه رسیده است، یادآور شد: این میزان گفت و گو فقط مربوط به مسایل روزمره و عادی است و موجب می شود فضای خانواده آن صمیمیت و کارکردی که دارد را از دست بدهد.
وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود و فضای حاکم بر خانواده ها اجرای این طرح می تواند تحولی اساسی و مثبت در جامعه و میان خانواده ها ایجاد کند.
مشاور استاندار کردستان گفت: در دین مبین اسلام استحکام نهاد خانواده از اهمیت بسزایی برخوردار است بنابراین برای داشتن خانواده ای سالم و بدور از هرگونه آسیب و ناهنجاری اجتماعی باید تلاش کرد.
دفتر امور بانوان و خانواده در راستای انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص مسائل و مشکلات امور بانوان و خانواده در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های کلان جمهوری اسلامی ایران در استان های کشور راه اندازی شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.