ماموستا اقبال بهمنی روز جمعه در حاشیه راهپیمایی مردم سنندج در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سرزمین فلسطین از 60 سال قبل توسط استکبار جهانی و رژیم تجاوزگر صهیونیستی اشغال شده و امروز راهپیمایی روز قدس نماد وحدت و یکپارچگی مسلمانان است.
وی اضافه کرد: قدس نخستین قبله مسلمانان و طبق روایات یکی از سه مکان مقدس (مسجدالحرام، مسجدالنبی و مسجدالاقصی) است که جایگاه خاصی در میان ملت های اسلامی دارد.
ماموستا بهمنی با اشاره به نقش وحدت در پیروزی انقلاب اسلامی افزود: ایمان به خدا، وحدت و یکپارچگی و رهبری سه عامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل بود و برای آزاد سازی قدس نیز باید این سه رکن ایجاد شود.
وی تاکید کرد: حضور در راهپیمایی روز قدس وظیفه هر انسان آزاده ای است و برای مسلمانان جهان مشارکت در این راهپیمایی یک وظیفه دینی و شرعی است.
در 16 مرداد 1358، پس از بمباران جنوب لبنان توسط نیروهای دفاعی رژیم اشغالگر قدس، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند تا در این روز مسلمانان همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.
راهپیمایی روز جهانی قدس روز جمعه 18 خرداد همزمان با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان همگام با سراسر کشور در 90 نقطه از استان کردستان نیز برگزار شد.
3020/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.