به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا فایق رستمی در جمع راهپیمایان روز قدس شهر سنندج اظهار داشت: اکنون روز اتحاد جهان اسلام است چون اگر بخشی از این جامعه آسیب ببیند بر بخش های دیگر هم اثر می گذارد.
وی حضور امروز مردم در راهپیمایی روز قدس را نشان دهنده وحدت، برادری و پشتیبانی آنها از مظلومان دنیا بویژه مردم فلسطین دانست و افزود: مردم کردستان نیز با حضور خود بیزاری شان از رژیم خونخوار و کودک کُش صهیونیستی را نشان دادند.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: استکبار بدنبال ظلم بر مردم مسلمان در کشورهای مختلف از جمله عراق، لیبی، پاکستان و افغانستان است تا مساله فلسطین از اولویت کشورهای اسلامی خارج شود.
ماموستا رستمی با اشاره به اینکه رژیم کثیف و سرا پا ظلم صهیونیستی تنها با اتحاد مسلمانان جهان از بین می رود، گفت: امروز رژیمی ظالم، خونخوار و کودک کُش در مکانی حاکم شده که محل استقبال از رسول اکرم (ص) و تجمع انبیا و اولیای الهی و مرکز وحی اسلامیت و تمدن است.
وی با بیان اینکه اسلام پیام بزرگی دارد که اگر انسانی بیگناه کشته شود مانند این است که تمام جهان اسلام به قتل رسیده باشد، یادآور شد: امروز رژیم صهیونیستی خون انسان هایی را که خداوند به آنها کرامت داده به آسانی بر زمین می ریزد.
ماموستا رستمی با اشاره به آزاد سازی قدس توسط صلاح الدین ایوبی اظهار داشت: صلاح الدین ایوبی در مقابل آمریکا، فرانسه و بریتانیا ایستاد و با در هم شکستن شان، قدس شریف را آزاد کرد.
به گزارش ایرنا، اقشار مختلف مردم شهر سنندج برای حضور در راهپیمایی روز قدس امروز همزمان با جای جای ایران اسلامی به خیابان آمدند و پس از طی مسیرهای مشخص شده در سه راه حبیبی تجمع کردند.
برپایی نمایشگاه استکبار ستیزی با در برگیری ایستگاه قرآنی، خطاطی، کاریکاتور، مشاوره حقوقی و نقاشی کودکان، تریبون آزاد دانشجویان و دف نوازی و مولودی خوانی از حاشیه هایی بود که امسال برای نخستین بار در راهپیمایی روز قدس دیده می شد.
حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال 1358 هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان 1399 هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هرساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام کردند.
راهپیمایی روز جهانی قدس در سنندج ساعت 10 صبح از میدان آزادی این شهر آغاز و در مسیر خیابان فردوسی - خیابان امام خمینی(ره) تا سه راه حبیبی ادامه داشت.
مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان در 90 نقطه از استان کردستان برگزار شد.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.