حسین خوش اقبال روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به خروج یکجانبه آمریکا از توافق بین المللی برجام و انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس اظهار داشت: با توجه به این مسائل ضرورت حضور مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس امسال بیشتر از هر زمان دیگری احساس می شود و انتظار می رود با شکوه برگزار شود.
وی افزود: حضور حداکثری مردم روزه دار در این مراسم تضمین کننده امنیت داخلی و نشان از هماهنگی و وحدت ملت و دولت و تو دهنی بزرگ ایران اسلامی به سردمداران آمریکا بخاطر خروج یکطرفه از برجام است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان اضافه کرد: حضور مردم مسلمان در راهپیمایی روز قدس بر دفاع و حمایت از مقاومت و جنبش های آزادی بخش مردم فلسطین و لبنان تاثیر بسزایی دارد.
خوش اقبال یادآور شد: امام خمینی (ره) با درایت و آینده نگری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری کردند و این روز به عنوان اعلام حمایت از مقاومت در اکثر کشورهای اسلامی و برخی کشورهای غیر اسلامی و نماد مقابله با غاصبان صهیونیست تبدیل شده است.
معاون استاندار کردستان تاکید کرد: این حرکت باعث وحدت بین مسلمانان است تا در این روز انزجار خود از جنایت های رژیم صهیونیستی را نشان دهند.
به گزارش ایرنا، حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذاری جمهوری اسلامی ایران، شانزدهم مرداد سال 1358 هجری خورشیدی مصادف با سیزدهم رمضان 1399 هجری قمری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان هر سال را به عنوان روز قدس تعیین کردند و آن را روز حیات اسلام نامیدند.
تا امروز، هرساله نه فقط ایرانیان بلکه آزادیخواهان بسیاری از کشورهای جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با فریاد خود همبستگی بین‌المللی با مردم فلسطین و حمایت از حقوق قانونی آنان را اعلام می کنند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز چهاردهم خرداد امسال همزمان با بیست‌ و نهمین سالگرد عروج ملکوتی امام خمینی(ره) در سخنانی تاکید کردند به فضل الهی و به برکت حضور پرشور مردم روز قدس امسال از سال های گذشته، قوی تر و پرشورتر برگزار خواهد شد.
ایشان همچنین در پیامی خطاب به جوانان عرب منطقه گفتند: از هیمنه جبهه کفر نهراسید و به وعده نصرت الهی ایمان راسخ داشته باشید؛ حضور در این راهپیمایی و دفاع از مردم مقاوم و مجاهد و مظلوم فلسطین، در واقع گامی مهم در مسیر ساختن آینده بهتر است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.