به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری کردستان، امیر قادری با بیان اینکه پروژه تصفیه خانه فاضلاب دیواندره 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار داشت: اعتبارات تخصیصی سال های گذشته برای این پروژه کافی نبود و همین باعث کندی اجرای آن شده است.
وی برآورد نهایی اعتبار مورد نیاز برای این پروژه را 200 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تلاش می کنیم با جذب اعتبارات مورد نیاز، این تصفیه خانه هر چه زودتر به بهره برداری برسد.
قادری تاکید کرد: پروژه های عمرانی شهرستان ها توسط حوزه عمرانی استانداری و مدیران مرتبط به صورت دوره ای مورد بازدید قرار می گیرند و مسائل و مشکلات آنها شناسایی و برای حل آنها تلاش می کنیم.
معاون استاندار کردستان در بازدید از قطعات مختلف پروژه کریدور شمال به جنوب در حوزه دیواندره یادآور شد: هماهنگی لازم با شرکت ساخت و توسعه راه ها برای بهره برداری از 2 هزار و 200 متر از این مسیر با نصب تابلو و علائم هشدار دهنده انجام شده است.
قادری با تاکید بر تلاش مجری طرح برای اتمام این پروژه گفت: اگر این پروژه راه ارتباطی هر چه سریعتر به بهره برداری برسد شاهد کاهش آمار تصادفات رانندگی در نقاط حادثه خیز مسیر خواهیم بود.
وی با بیان اینکه در این سفر از پروژه های عمرانی شهرداری دیواندره نیز بازدید و مشکلات این حوزه از نزدیک برررسی شد، اضافه کرد: استخر سرپوشیده آموزش و پرورش یکی دیگر از این طرح ها بود که از طریق کارگروه زیربنایی استان مشکلات آن بررسی و حل خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به ضرورت وجود استخر در دیواندره و اینکه یکی از دغدغه های مردم بویژه جوانان و نوجوانان است در اسرع وقت مشکلات پروژه بررسی و نسبت به تامین اعتبار آن اقدام می شود.
امیر قادری معاون عمرانی استاندار کردستان، سید احسن علوی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی، اسدی مدیرکل شهری و شوراهای استانداری کردستان، محمدی مدیرکل آبفای شهری و جولایی مدیر کل ورزش و جوانان کردستان، جعفر توان فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر دیواندره از طرح های عمرانی و خدماتی شهرستان دیواندره بازدید و از نزدیک در جریان مسایل و مشکلات آنها قرار گرفتند.
تصفیه خانه فاضلاب، پروژه راه ارتباطی کریدور شمال به جنوب، استخر سرپوشیده آموزش و پرورش، برخی طرح های عمرانی شهرداری و بند انحرافی سد سیازاخ و شرکت در جلسه طرح بازآفرینی شهری و بررسی پروژه های عمرانی از جمله برنامه سفر عصر یکشنبه مسئولان کردستان به دیواندره است.
مسئولان استان کردستان همچنین از پروژه بند انحرافی پایاب سد سیازاخ که به منظور انتقال آب به 20 هزار هکتار از اراضی شهرستان های دیواندره و بیجار در حال احداث است بازدید کرده و راهکارهای لازم برای تسریع در اجرای پروژه را ارائه کردند.
شهرستان دیواندره با 80 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری جنوب غربی سنندج قرار دارد.
9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.