به گزارش خبرنگار ایرنا، رشید قربانی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی روسای آموزش و پرورش سقز در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور این شهر، با بیان اینکه این مبلغ، معادل 10 سال بودجه عادی مدرسه سازی و تعمیرات است، اظهار امیدواری کرد که با این اعتبار، بسیاری از مشکلات حوزه تعمیر و تجهیز فضاهای آموزشی رفع شود.
وی با عنوان اینکه، 30 درصد مدارس استان و 67 هزار کلاس آموزشی مدارس کشور دارای فضایی غیر استاندارد است، اضافه کرد: اعتبار تعمیرات مدارس 17 میلیارد ریال بود و در سال جاری مدارس 32 روستای استان تجهیز شد.
قربانی با اشاره به بدهی های آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: از محل اعتبارات استانی 35 میلیارد ریال برای پرداخت این بدهی های مصوب شده است.
وی با تاکید بر کمبود نیروی انسانی مورد نیاز آموزش وپرورش، گفت: در پنج سال آینده 350 هزار نفر نیروی این سازمان در کشور و هفت هزار نفر در استان کردستان بازنشسته خواهند شد و برای جبران این کمبود برنامه ریزی شده است.
قربانی در بخشی دیگر از سخنان خود، اظهار کرد: به دلیل نبود دانشگاه های متعدد در کردستان، روش بومی گزینی باعث متضرر شدن دانش آموزان خواهد شد.
نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: ایجاد انگیزه و رغبت در بین مدیران مدارس و تجهیز امکانات برای پویایی آموزش و پرورش یک ضرورت است.
محسن بیگلری بر رعایت اصل شایسته سالاری در انتصاب مدیران مدارس، ارتقای کیفیت آموزشی، بومی گزینی، توجه به بازسازی مدارس تخریبی روستاها، توجه به رشته تجربی، تلاش فرهنگیان برای تشویق مردم برای مدرسه سازی تاکید کرد.
فرماندار سقز هم با بیان اینکه، حل مشکلات آموزش و پرورش، نیازمند عزم ملی و برنامه ریزی بلند مدت است، گفت: دولت در استان کردستان خدمات ارزشمندی و چشمگیری در حوزه های مختلف از جمله آموزش و پرورش انجام داده است.
علی اکبر ورمقانی با عنوان اینکه، افزایش اعتبار و سرانه مدارس یک نیاز مبرم است، افزود: اعتبارات آموزش و پرورش شهرستان سقز در سال ٩٦ افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه مسجد سازی به یک فرهنگ در شهرستان تبدیل شده است از روحانیان خواست تا برای فرهنگ سازی در راستای مدرسه سازی هم تلاش کنند.
سقز در 190 کیلومتری شمال غربی سنندج واقع شده است.
6108/7249
خبرنگار: ابراهیم محمدحسینی
**آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.