به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نجفی روز شنبه در نشست با فرهنگیان استان کردستان در سنندج افزود: برخی از نامزدهای ریاست جمهوری با وعده افزایش یارانه و دیگر وعده های غیرکارشناسی شده در پی فریب مردم هستند که نباید فریب چنین وعده هایی را خورد.
وی اضافه کرد: عده ای احساس می کنند که از طریق فریب مردم می توانند رای جمع کنند، که با توجه به آگاهی مردم چنین اتفاقی نخواهد افتاد.
وی با بیان این که مسئولیت مهم ما این است تلاش کنیم کشور در راه نادرست قرار نگیرد افزود: باید مطمئن شویم که مردم دچار فریب وعده های دروغ برخی کاندیداها نخواهند شد و این مهم با آگاه کردن آنها قابل تحقق است.
نجفی گفت: نباید به مساله انتخابات بی تفاوت باشیم؛ چراکه ممکن است کشور در مسیر غرق شدن قرار گیرد.
رئیس کمیته فرهنگیان کشوری ستاد مرکزی حسن روحانی، 2 عامل را در انتخاب رئیس جمهوری آینده مهم دانست و افزود: اولین عامل، ویژگی شخصیتی نامزدها و صنف مربوط به آنهاست.
نجفی ادامه داد: دومین عاملی که نقش مهمی در تصمیم گیری ما در انتخابات دارد، مساله ملی است؛ به این معنا که کاندیدای ریاست جمهوری برای کشور، ملت و فرزندان این مرز و بوم، چه برنامه ای دارد که تضمین کننده سلامت و آینده کشور باشد.
وی اضافه کرد: برای ما فرهنگیان عامل دوم مهمتر است، چراکه حرفه و مسئولیتمان ناظر به آینده است و این که جوان امروز را برای زندگی فردا تربیت می کنیم.
رئیس کمیته فرهنگیان کشوری ستاد مرکزی حسن روحانی، مردم را به شرکت گسترده در انتخابات دعوت کرد و گفت: هر وقت مردم، پای صندوق های رای نیامدند، متضرر شدند؛ بنابراین عقل حکم می کند برای اعتلای کشور و رفع مشکلات در انتخابات شرکت کنیم.
نجفی به عملکرد دولت گذشته اشاره و اظهار کرد: به مردم یادآوری کنیم درست است که خطرات پیش از سال 92 رفع شده است، اما با توجه به شرایط موجود، همواره امکان بازگشت به گذشته وجود دارد.
وی با بیان اینک ه شرایط نگران کننده ای در سطح منطقه و بین الملل وجود دارد افزود: مراقب باشیم به دوران پیش از سال 92 برنگردیم.
نجفی، خدمات دولت یازدهم را در حوزه آموزش و پرورش مثبت ارزیابی کرد و گفت: البته در کنار این خدمات، نقاظ ضعفی نیز وجود دارد که نیاز است برای رفع آنها بیشتر تلاش کنیم.
وی به فعالیت های عمرانی دولت نیز در کردستان اشاره کرد و افزود: دولت یازدهم کارهای بسیار خوبی در این زمینه انجام داده که یکی از آنها مهار آب های مرزی کشور در مرزهای این استان است.
نجفی به یکی از برنامه های آینده کمیته فرهنگیان ستاد دکتر روحانی در صورت پیروزی وی اشاره کرد و گفت: برنامه ای 12 محوری تدوین کردیم که شامل اصلی ترین مطالبات فرهنگیان از رئیس جمهوری است که در صورت ادامه کار دولت یازدهم نسبت به عملی کردن آن اقدام خواهیم کرد.
وی یکی از اهداف این برنامه را ایجاد فضای نیمه دموکراتیک در تصمیم گیری های مدیریتی در حوزه آموزش و پرورش برشمرد و اضافه کرد: تلاش می کنیم با عملیاتی کردن محورهای این برنامه، وضعیت معیشتی فرهنگیان و آموزش و پرورش ارتقا یابد.
رئیس ستاد مرکزی حسن روحانی در استان کردستان و سه تن از فرهنگیان استان، از دیگر سخنرانان این مراسم بودند.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی، 29 اردیبهشت ماه جاری در سراسر کشور برگزار می شود.
استان کردستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون و 600 هزار تن، دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 روستای دارای سکنه است.
7355/1904
**خبرنگار: وریا کرمی** انتشاردهنده: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.