محسن شجاعی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد کودک توسط 760 مربی تحصیل کرده نگهداری شده و آموزش می بینند.
وی با بیان اینکه 120 مورد از مهدهای استان شهری و 250 مورد روستا مهد هستند، افزود: در طول سال برنامه های آموزشی با روش های مختلف برای کودکان و همچنین مربیان این مهدها برگزار می شود.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان تاکید کرد: علاوه بر آموزش هایی که برای همه مهدها برگزار می شود در مهدهای روستایی و حاشیه شهرها در طول سال هر روز یک وعده غذای گرم به کودکان داده می شود.
شجاعی با بیان اینکه در مهدهای روستایی و حاشیه شهرها یارانه شهریه هم داده می شود، یادآور شد: مناطق حاشیه و روستاها بدلیل اینکه با مشکلاتی از جمله درآمد کم مواجه هستند باید حمایت شوند تا کودکان بتوانند از خدمات آموزشی بهره مند شده و به هدف اصلی که رعایت عدالت اجتماعی است، دست یابند.
وی در ادامه به شهریه مهدهای کودک استان اشاره کرد و گفت: میزان شهریه مهدها بر اساس ستاره مهد، گروه سنی کودکان و همچنین میزان بهره گیری کودک متفاوت است.
وی با بیان اینکه بالاترین نرخ شهریه مهدهای استان حدود یک میلیون و 800 هزار ریال و کمترین نیز مربوط به روستا مهدها حدود 600 هزار ریال است، اظهار داشت: امسال نرخ شهریه این مراکز تغییری نکرده است.
معاون امور اجتماعی بهزیستی کردستان همچنین به مراکز نگهداری کودکان فاقد سرپرست موثر اشاره کرد و افزود: این کودکان با عنوان بی سرپرست و بدسرپرست شناخته می شوند و 12 مرکز شبانه روزی در استان آنان را پذیرش می کند.
وی اضافه کرد: از این تعداد؛ یک مرکز دولتی و 11 مرکز نیز با کمک موسسات خیریه و مشارکت مردم اداره می شود و تمام نیازهای تحصیلی، تغذیه ای، بهداشتی و درمانی کودکان پذیرش شده در این مراکز رفع می شود.
شجاعی یادآور شد: کودکان پذیرش شده در این مراکز از طریق اورژانس اجتماعی معرفی می شوند و پذیرش و ترخیص آنان با حکم مقام قضایی امکان پذیر است.
وی تاکید کرد: در صورت امکان زمینه بازگشت این کودکان به خانواده فراهم می شود در غیر این صورت پس از ترخیص بستر ایجاد یک زندگی مستقل برای شان فراهم خواهد شد.
110 هزار مددجو در استان کردستان از خدمات سازمان بهزیستی بهره مند هستند و این میزان حدود هفت درصد جمعیت استان را شامل می شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.