به گزارش ایرنا ، معاون مشارکت های مردمی مرکز خیریه کهریزک در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بیش از 86 درصد از هزینه های آسایشگاه کهریزک از سوی مردم تأمین می‌شود و خیرّین نیک اندیش با کمک های نقدی و غیر نقدی خود، هزینه های نگهداری از معلولین ، سالمندان ، کودکان معلول اوتیسم و معلولان ام اس را تأمین می کنند.
نادر مرادی افزود: وظیفه اصلی آسایشگاه کهریزک نگهداری از معلولان، سالمندان، کودکان مبتلا به بیماری اوتیسیم و معلولان ام اس و اشخاص بی‌بضاعت در دو مرکز کهریزک و محمد شهر استان البرز است.
وی گفت : در حال حاضر 2 هزار و 850 سالمند و معلول در دو مرکز کهریزک و محمد شهر این مرکز خیریه نگهداری می شوند که هزینه نگهداری هر فرد سالمند و معلول در این مرکز 2 و نیم میلیون تومان در ماه است.
وی بیان گرد: مرکز کهریزک در زمینی به وسعت 42 هکتار و زیربنای 180 هزار متر مربع احداث شده و بیش از یک هزار و 750 نفر در آن نگهداری می شوند و علاوه بر این افراد، 300 سالمند نیز در منزل از خدمات این مرکز برخوردار می باشند.
مرادی افزود : مرکز محمدشهر استان البرز در زمینی به مساحت 8 هکتار و زیر بنای 60 هزار متر مربع واقع شده که علاوه بر سالمندان ، به معلولان و کودکان مبتلا به اوتیسم نیز خدمات تخصصی ارائه می کند.
وی بیان کرد: در صورتی که خانواده‌ها در حوزه نگهداری از معلولان و سالمندان به آموزش های تخصصی نیاز داشته باشند گروه پزشک، بهیار، فیزیوتراپ و درمانگر از سوی مؤسسه به منزل اعزام می‌شود و در زمینه نگهداری سالمند در منزل آموزش‌ها ارائه می‌شود.
وی گفت: به منظور پرورش نیروی تخصصی نگهداری از سالمندان و معلولان به زودی مرکز آموزش علمی کاربردری در موسسه خیریه کهریزک راه اندازی شده و نیروهای کارآزموده تربیت می شوند.
مرادی با اشاره به این که در حال حاضر بیش از 8 میلیون سالمند در کشور زندگی می کنند افزود: عده‌ای از سالمندان به صورت شبانه‌روزی در آسایشگاه کهریزک مستقر هستند و عده‌ای از سالمندان نیز که تمایل به مشارکت در برنامه های مختلف آموزشی ، ورزشی و فرهنگی دارند ، هر روز به آسایشگاه مراجعه کرده و در برنامه‌‌های آموزشی، ورزشی، کارگاهی و فرهنگی شرکت می کنند و عصر به منزل خود باز می گردند.
وی تصریح کرد: برخی از سالمندان نیز با وقف دارائی های خود از سوئیت های مجهز آسایشگاه سالمندان زندگی راحتی را سپری کرده و از امکانات این مراکز برخوردار می شوند.
وی با تأکید بر این که آسایشگاه محلی برای زندگی کردن است نه فقط زنده نگاه داشتن گفت: برنامه های مختلف ورزشی ، آموزشی ، فرهنگی ، هنری ، قرآن ، حافظ خوانی ، تئاتر و موسیقی در آسایشگاه کهریزک برگزار می شود و سالمندان با شرکت در این برنامه ها ، به آینده زندگی خود امیدوارتر می شوند.
معاون مشارکت های مردمی موسسه خیریه کهریزک گفت: سالمندان نیازهای روحی و عاطفی دارند و باید به این باور برسند که جامعه به تجربه آن ها نیاز دارد، این گونه است که آن ها به زندگی امیدوار می شوند.
وی گفت: مردم و خیرین می توانند کمک های خود را به شماره حساب 02008705466003 نزد بانک صادرات و 0102708340006 نزد بانک ملی واریز کنند.
خبرنگار : سید حسن میری**انتشار: محمد آجورلو
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.