به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی عصر چهارشنبه در جشن گلریزان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اظهار داشت: کسانی که برآورده کردن نیاز، دیگران را بر نیازمندی های خود ترجیح دهد انسان بزرگی بوده و مورد توجه خاص خداوند هستند.
وی آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را کاری بسیار ارزشمند دانست و افزود: از آنجایی که این افراد به صورت غیرعمد دچار جرم شده باشند نیاز است تمام تلاش خود را برای آزادی آنان بکار گیریم.
نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: جاهایی نیاز است به صورت علنی به نیازمندان کمک کرد تا تشویقی برای مردم در جهت دستگیری افراد نیازمند باشد.
آیت الله حسینی شاهرودی کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را امری خالص برای خداوند متعال خواند و یادآور شد: پروردگار متعال جزای چنین کارهای خیری را به بهترین شیوه خواهد داد.
وی لازمه مورد پذیرش واقع شدن امور خداپسندانه را کسب روزی حلال دانست و اضافه کرد: باید مالی را که می بخشیم حلال، بدون شبهه و از سهم دیگران نباشد ضمن اینکه همواره بهترین کمک ها را ارزانی فقرا و نیازمندان کنیم.
آیت الله شاهرودی با بیان اینکه استقبال مردم کردستان از جشن گلریزان گرم و قابل تقدیر است، گفت: امیدواریم خیرین و افراد توانمند در راستای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد گام های بزرگتری بردارند.
رئیس کل دادگستری کردستان نیز در این آیین گفت: سال گذشته ۲۷۷ زندانی جرائم غیرعمد در استان با بدهی ۱۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از زندان آزاد شدند.
علی اکبر گروسی با بیان اینکه بخشی از این اعتبار توسط خیرین و کمک های مردمی تامین شد، افزود: این تعداد زندانی آزاد شده نسبت به سال ۹۵ حدود ۲۶ درصد رشد داشت.
وی یادآور شد: امسال هم ۳۳۹ زندانی جرائم غیرعمد با ۲۵ میلیارد تومان بدهی دوران حبس و محکومیت خود را در زندان های استان می گذرانند که برای آزادی آنها نیازمند کمک های خیرین هستیم.
رئیس کل دادگستری کردستان به تلاش ستاد دیه استان برای جذب اعتبارات بیشتر از طریق بانک ها و کمک های دولتی اشاره و اظهار داشت: تلاش می کنیم زمینه حضور کسانی که محکومیت های عمومی دارند را با دادن آزادی مشروط، در میان خانواده هایشان فراهم کنیم.
به گزارش ایرنا، در این آیین که با استقبال پرشور مردم خیراندیش کردستان همراه بود، کمک های از 500 هزار تا 500 میلیون ریال برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد استان جمع آوری شد.
ستاد دیه کردستان در سال 1378 تاسیس و در سال 1380 فعالیت رسمی خود را به عنوان بک موسسه خیریه و مردم نهاد با هدف کمک به آزادی مددجویان جرایم غیر عمد استان از جمله تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، چک های بلامحل غیر کلاهبرادری و محکومیت های مالی از جمله مهریه و نفقه شروع کرده است.
این نهاد از سال 1380 تا پایان 1396 زمینه آزادی سه هزار و 332 نفر را مهیا کرده و علاوه بر آن 268 نفر نیز از محل سفر پر خیر و برکت رهبر معظم انقلاب در سال 1388 به استان و 159 نفر نیز محل سفرهای رئیس جمهوری به کردستان از بند زندان رها شده اند.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.