به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع ‌رسانی استانداری، بهمن مرادنیا روز سه شنبه در نامه‌ای خطاب به مدیرکل بازرسی و پاسخگویی به شکایات استانداری کردستان خواستار پیگیری فوری علت و معرفی عوامل این حادثه شد.
در این نامه آمده است: به شما و همکاران ابلاغ می‌گردد که با اختیار تام از سوی اینجانب در خصوص علت و عوامل و مسببین حادثه ناگوار واژگونی چرخ و فلک پارک کودک سنندج، بلافاصله اقدامات و تحقیق و تفحص لازم را انجام داده و ضمن اعلام مقصرین، نتیجه و گزارش آن را در اسرع وقت ارائه نمایید.
استاندار کردستان در این نامه اضافه کرده است: با لحاظ نمودن مسائل قانونی برای ارائه به مراجعه قضایی و بدون چشم ‌‌پوشی دقیقاً مشخص و اعلام شود در اهمال صورت گرفته در امنیت جانی مردم و جوانان و کودکان، کدام افراد یا سازمان‌ ها و ادارات مقصر بوده و تجهیزات غیر استاندارد و غیر ایمن پارک مذکور در اختیار یا اجاره چه کسانی بوده است.
مرادنیا در این رابطه به پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری کردستان هم گفت: جان انسان‌ ها و امنیت آنان به ویژه کودکان و خانواده‌‌ها برای ما بالاترین درجه اهمیت را دارد و این حادثه بسیار موجب تأثر من شد.
وی ضمن تسلیت به خانواده آن نوجوان و ابراز همدری با بازماندگان، افزوده است: خانواده این نوجوان مطمئن باشند که اینجانب تا رسیدن به نتیجه و معرفی مقصرین به مراجع قضایی و برخورد با هر گونه سهل‌ انگاری، پیگیر این موضوع بوده و از هیچگونه خطا و قصوری در این مورد نخواهم گذشت.
استاندار کردستان اضافه کرده است: در خصوص بازرسی کامل از تجهیزات موجود و پلمپ شهر بازی ‌های غیر استاندارد در تمامی شهرهای استان، دستور قاطعی به مدیران شهری و اداره کل استاندارد صادر خواهد شد و اجازه بهره‌برداری از آنها در هر مرحله‌ و در اختیار هر کسی که باشد تا حصول اطمینان از استاندارد سازی و ایمنی و سلامت آن متوقف خواهد شد.
سید محمد فتاحی، دانش ‌آموز سال نهم دبیرستان که یکشنبه شب وارد محوطه شهر بازی شده بود و پس از بازی با وسایل متروکه پارک کودک این شهر دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.
حشمت الله صیدی هم در گفت و گو با ایرنا گفته بود: این مکان هم اکنون در واقع شهربازی نیست و فقط چند وسیله فرسوده و غیرقابل استفاده در آن وجود دارد که بدلیل نامشخص بودن مالک، شهرداری اقدامی مبنی بر جمع آوری آن انجام نداده است.
6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.