به گزارش ایرنا، تعدادی از دانش آموزان مقطع ابتدایی روستاهای هه لو، پرشه و سماقان از توابع شهرستان بانه عصر سه شنبه هنگام بازگشت از اردوی تفریحی یک روزه بر اثر واژگونی خودروی (تویوتا سه اف وانت) دچار حادثه شدند.
در این حادثه یک دانش آموز کلاس دوم ابتدایی اهل روستای سماقان جان خود را از دست داد و هشت دانش آموز نیز مصدوم شدند.
مدیر آموزش و پرورش بانه روز پنجشنبه با تشریح جزییات این حادثه گفت: 10 نفر از دانش آموزان دبستان بوعلی سینای روستای سماقان از توابع بخش نمشیر روز سه شنبه 25 اردیبهشت با اخذ مجوزهای لازم و رعایت دستورالعمل اردویی و با رضایت والدین به اردوی آموزشی و تفریحی یک روزه به مقصد روستاهای اطراف رفتند.
رضا خضری افزود: در هنگام بازگشت از اردو چند نفر از دانش آموزان با درخواست اولیای یکی از دانش آموزان و موافقت معلم مدرسه با وسیله نقلیه شخصی (تویوتا سه اف وانت) به روستا بر گشتند که متاسفانه خودرو در مسیر واژگون شد و یکی از دانش آموزان پسر پایه دوم این دبستان به نام هوشیار رستم زاده جان باخت.
وی اظهار داشت: در این حادثه دو دانش آموز نیز از ناحیه دست و پا دچار شکستگی شدند که اکنون در بیمارستان صلاح الدین ایوبی بانه تحت مراقبت های پزشکی قرار دارند و حال شان مساعد است.
خضری تاکید کرد: از همان ساعات اولیه وقوع حادثه به محض کسب اطلاع، مسئولان آموزش و پرورش بانه در محل حادثه و بیمارستان حضور پیدا کردند و ضمن ابراز همدردی با اولیا و خانواده دانش آموز فوت شده، نسبت به پیگیری وضعیت دانش آموزان آسیب دیده اقدام لازم انجام گرفت.
وی با بیان اینکه جزییات و چگونگی علت دقیق وقوع حادثه در دست بررسی است، افزود: بعد از بررسی نتایج و علل وقوع حادثه و احراز قصور احتمالی در برگزاری اردو، با عوامل و مسببان سهل انگاری صورت گرفته برخورد قانونی خواهد شد.
به گزارش ایرنا، روستای سماقان در بخش نمشیر بانه واقع شده و 12 دانش آموز در مقطع ابتدایی دارد، دانش آموزان سه روستای هه لو، پرشه و سماقان با هم به این اردو رفته بودند که هنگام بازگشت خودروی آنها واژگون شد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.