کریم شریفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای رفع تداخل اراضی ملی از زمین های کشاورزی سال گذشته 12 پلاک به مساحت سه هزار 300 هکتار تعهد شد که 2 پلاک باقی مانده به مساحت 500 هکتار نیز بزودی رفع تداخل می شود.
وی افزود: امسال در بحث تداخل اراضی ملی از کشاورزی در 20 پلاک این شهرستان تعهد شده که با وجود اینکه تاکنون اعتباری به این امر اختصاص نیافته ولی نقشه برداری آن در حال انجام است.
شریفی اضافه کرد: با رفع مشکل تداخل 10 پلاک، 2 هزار و 800 هکتار به اراضی کشاورزی شهرستان اضافه شد البته این اراضی در نقشه های منابع طبیعی جزء اراضی ملی بود ولی عملا کاری در آنها انجام نمی شد و خدماتی هم به آنها تعلق نمی گرفت.
وی با بیان اینکه رفع تداخل اراضی ملی از کشاورزی حدود 6 سال زمان نیاز دارد، یادآور شد: آمار اراضی ملی با کشاورزی در این شهرستان همخوانی ندارد که باید تعادل در این زمینه ایجاد شود چرا که اعتبارات براساس آمارها اختصاص می یابد.
شریفی تاکید کرد: تاکنون 18 مورد قلع و قمع، 11 مورد تبصره 2 و هفت مورد اجرای احکام در بخش تصرف غیر مجاز اراضی انجام شده و گشت های شبانه روزی نیز برای جلوگیری از تغییر کاربری های غیر مجاز فعال است.
وی در بخش دیگری از سخنانش به طرح توسعه باغات در شهرستان اشاره کرد و گفت: در راستای طرح توسعه باغات 63 پرونده به مساحت 117 هکتار در اراضی ملی تشکیل شده که تاکنون 19 پرونده با 37 هکتار مساحت واگذار شد که امسال در 17 هکتار کاشت نهال انجام شد.
وی طرح توسعه باغات را یکی از طرح های موفق در بخش توسعه کشاورزی و باغداری اعلام کرد و افزود: برای طرح توسعه باغات، اراضی ملی که فاقد پوشش جنگلی و منابع طبیعی درجه یک است نسبت برای احداث باغات دیم انگور، بادام و سماق به همراه نهال رایگان در اختیار بهره برداران قرار می گیرد.
شریفی یادآور شد: اکنون 700 هکتار باغ گردو با تولید سالانه یک هزار و 284 تن در بانه وجود دارد اما نیاز است باغات گردو در این شهرستان با توجه به ظرفیت ها توسعه پیدا کند.
وی اظهار داشت: شهرستان بانه قطب تولید انگور دیم اورگانیک است و سالانه هفت هزار و 572 تن انگور اورگانیک در یک هزار و 667 هکتار باغ تولید و روانه بازار مصرف می شود.
به گزارش ایرنا، بیش از 85 درصد مساحت شهرستان بانه را عرصه های طبیعی و ملی تشکیل می دهد که شامل بیش از 80 هزار هکتار جنگل و 50 هزار هکتار مرتع است.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.