زواره آزادپور روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت 400 هکتار بادام دیم،130 هکتار انگور دیم،60 هکتار انجیر دیم،35 هکتار پسته و 20 هکتار گل محمدی در کهگیلویه و بویراحمد احداث شده است.
وی اظهار داشت: تجهیز باغ ها به آبیاری تحت فشار از جمله برنامه های مهم جهاد کشاورزی برای به حداقل رساندن آثار کاهش تنش های ناشی از کم آبی در این استان است.
آزادپور تصریح کرد: تأمین یارانه نهال، تامین آب با اجرای طرح های پمپاژ آب و حفر گودال از جمله حمایت‌های جهاد کشاورزی برای اجرای طرح توسعه باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
آزادپور اظهار داشت: بادام و انجیر دیم، گل محمدی و گیاهان دارویی از جمله گونه‌های اولویت دار برای توسعه باغ در این استان است.
وی با اشاره به اهمیت ایجاد باغ برای ایجاد فرصت های شغلی پایدار و ظرفیت های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد در زمینه باغداری افزود: توسعه باغستان ها از برنامه های اولویت دار حوزه کشاورزی این استان است.
آزاد پور سطح زیر کشت باغ‌های کهگیلویه و بویراحمد را افزون بر 43 هزار هکتار دانست و گفت: میزان تولید سالانه محصولات باغی در استان نیز 256 هزار تن است.
وی گفت: طرح اجرای استعداد یابی ایجاد 50 هزار هکتار باغ در نقاط مختلف این استان از برنامه‌های توسعه باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد است.
آزادپور اظهار داشت: براساس یک برنامه پنج ساله 50 هزار هکتار باغ شامل انگور دیم، انجیر دیم، گل محمدی، بادام دیم و گیاهان دارویی در مناطق سردسیری و گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد احداث خواهد شد.
وی بیان کرد: طرح ایجاد 50 هزار هکتار باغ در زمین‌های شیبدار با بارندگی بیش از 300 میلیمتر و پراکنش مطلوب پس از واگذاری اراضی ملی آغاز می‌شود.
آزادپور تصریح کرد: واگذاری زمین‌های ملی با مشارکت منابع طبیعی به صورت اجاره 99 ساله، توزیع نهال و آموزش کاشت، داشت و برداشت از برنامه‌های دولت دوازدهم برای اجرای این طرح است.
سالانه 800 هزار تن انواع محصول کشاورزی در 270 هزار هکتار زمین کشاورزی این استان تولید می‌شود.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.