به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدوحید قلفی روز چهارشنبه در آیین تودیع و معارفه مدیر سازمان تعاون روستانی کردستان اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی با توجه به اسناد بالا دستی در دولت های 11 و 12 توجه ویژه ای به سمت تقویت نقش مردم در توسعه و اقتصاد کشاورزی داشته است.
وی افزود: این توجه به معنای ایفای نقش مردم به صورت فرد به فرد نیست بلکه به صورت تشکل محوری و تعاون محوری بود از این رو لازم است ما به سمتی حرکت کنیم که مردم در آن مشارکت جدی برای اجرای برنامه ها داشته باند.
قلفی اضافه کرد: توجه به توان بخش خصوص در قالب تشکل و تعاون محوری ماموریت های جدیدی را برای سازمان تعاون روستایی به وجود آورده که اصلی ترین آنها راهبرد جلب اعتماد تشکل ها برای ایجاد همکاری بیشتر بین بخش دولتی و خصوصی در اجرای برنامه ها است.
وی یادآور شد: این راهبرد بدنبال آن است تا در کنار انجام وظایف سنتی از جمله تعاونی های کشاورزی، تعاونی های تخصصی و تعاونی های روستایی تحقق دو هدف نظام بهره برداری و نظام صنفی را در هویت بخشیدن به فعالیت های کشاورزان محقق کند.
عضو هیات مدیره سازمان تعاون روستایی کشور گفت: وظایف جدید سازمان تعاون روستایی هنوز در بین سازمان های سطح کشور نهادینه نشده و لازم است مدیران و کارکنان توجه ویژه ای برای نهادینه شدن آنها داشته باشند.
قلفی تاکید کرد: رسیدن به این هدف نیازمند توجه ویژه در مراحل پیش و پس از تولید محصولات کشاورزی است که در مرحله اول سازمان تعاون روستایی عهده دار تامین نهاده ها و در مرحله دوم عهده دار بازار یابی، بازارسازی، ایجاد بازارهای جدید و بازارگردانی در کشور برای حمایت از تولید کننده را دارد.
معاون هماهنگی توسعه امور اقتصادی کردستان نیز در این آیین گفت: نوسازی روش ها و تجهیزات سازمان تعاون روستایی کردستان از نیازهای این استان در حوزه مدیریت این سازمان است.
حسین فیروزی اظهار داشت: سازمان های تعاون روستایی در استان ها به عنوان قدرت اقتصاد اجتماعی - مردمی هستند که نوسازی آنها باعث نتیجه بخش بودن فعالیت کشاورزان می شود.
به گزارش ایرنا، در این آیین پیمان اسکندری به عنوان مدیر جدید سازمان تعاون روستایی استان کردستان معرفی و از خدمات احمد ذکریایی نژاد در این مسئولیت تقدیر شد.
همچنین در حکمی سید احمد ذکریایی نژاد به عنوان معاون بهبود تولیدات امور دام و محمد پیشداد به عنوان معاون مدیریت و منابع سازمان جهاد کشاورزی کردستان منصوب و معرفی شدند.
سازمان تعاون روستایی از سال 1346 فعالیت خود را آغاز و در حوزه تشکیل تعاونی ها در سطح روستا برای تامین ارزاق و مایحتاج عمومی کشاورزان اقدام کرد.
این سازمان دارای بیش از 230 تشکل و شرکت تعاونی است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.