شهریار حنیفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این کالاها برای تعادل بخشی به قیمت کالاها در بازار توزیع می شود اظهار کرد: این کالاها شامل 602 برنج هندی هومالی، 400 تن شکر، 50 تن گوشت منجمد گوساله و حدود یک هزار و 200 تن گوشت سفید است.
وی افزود: این میزان کالا به نرخ دولتی در بین مردم توزیع می شوند و از امروز در تمامی فروشگاه های زنجیره ای و تعاونی مصرف و برخی واحدهای صنفی مورد تایید ستاد تنظیم بازار در حاشیه شهرها و روستاها توزیع می شود.
به گفته وی، نرخ توزیع برنج دولتی برای مصرف کننده 39 هزار ریال، شکر 29 هزار ریال، گوشت منجمد گوساله به صورت میانگین 240هزار و گوشت مرغ منجمد نیز به نرخ 56 هزار ریال عرضه می شود.
وی با اشاره به اینکه گوشت گوسفندی منجمد از دیگر کالاهایی است که همزمان با این ایام در استان توزیع می شود افزود: این مدیریت آماده معرفی توزیع کنندگان واجد شرایط به تهران برای خرید این نوع گوشت و توزیع آن به نرخ 290 هزار ریال در استان است.
مدیر تنظیم بازار سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سازمان تعاون روستایی استان کردستان نیز برنامه ریزی خود برای توزیع خرما را در سطح شهر و روستا انجام داده که محدودیتی در توزیع این محصول وجود ندارد.
وی اضافه کرد: هم اکنون حدود 50 مکان برای توزیع برنج و حدود 40 محل برای توزیع مواد پروتئینی در سطح استان در نظر گرفته شده است که 30 محل توزیع برنج و 20 محل توزیع مواد گوشتی در سنندج فعال شده اند.
به گزارش ایرنا، همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان برخی کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با نرخ دولتی و پایین تر از قیمت روز بازار برای تعادل بخشی و تنظیم بازر بین مردم توزیع می شود.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.