محسن سیف زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پرواز قرار بود ساعت 6:15 صبح از تهران به مقصد سنندج توسط شرکت هواپیمایی آسمان انجام شود که بدلیل کاهش دید افقی به کمتر از چهار هزار متر به تاخیر افتاد.
وی با بیان اینکه شرکت تصمیم به تاخیر 2 ساعته این پرواز به دلیل شرایط جوی کرده بود، افزود: بدلیل تدوام شرایط جوی و آلودگی هوا بخاطر ورود ریزگردها به آسمان سنندج، این پرواز در نهایت کنسل شد.
سیف زاده در خصوص پرواز دوم امروز فرودگاه سنندج تاکید کرد: تاکنون تصمیمی بر لغو یا برقراری پرواز ساعت 12:20 ظهر شرکت هواپیمایی قشم ایر از مبدا تهران گرفته نشده است.
به گزارش ایرنا، سه شرکت هواپیمایی آسمان، ایران ایر و قشم ایر در برنامه بهاری فرودگاه سنندج فعالیت می کنند و در طول هفته 12 پرواز (24 پرواز رفت و برگشت) در این فرودگاه انجام می شود.
طبق اعلام حفاطت محیط زیست کردستان هم اکنون کیفیت هوای پنج شهرستان استان شامل سنندج، قروه، کامیاران، سقز و مریوان به علت ورود ریزگردها در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.
همچنین هواشناسی نیز اعلام کرده است دید افقی در این شهرستان ها کاهش یافته به طوری که هم اکنون این دید در سنندج به کمتر از چهار هزار متر، در سقز به پنج هزار متر، در مریوان، کامیاران و بانه به کمتر از پنج هزار متر و در بیجار و قروه نیز به کمتر از هفت هزار متر کاهش یافته است.
طبق پیش بینی های هواشناسی یک سامانه بارشی از دیروز وارد کردستان شده و اما فعالیت اصلی آن از فردا آغاز می شود بنابر این حضور ریزگردها تا ظهر فردا تداوم خواهد داشت.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.