فرزاد سردارزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه با اجرای این طرح 14 هزار و 380 فقره بازرسی از واحدهای صنفی استان انجام شد، اظهار کرد: در جریان این بازدیدها، 475 مورد تخلف کشف و برای 415 واحد صنفی پرونده تخلف تشکیل شد.
به گفته وی، تخلفات کشف شده از اصناف کردستان بیشتر در بخش گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت ها است که واحدهای متخلف به علت 475فقره تخلف خود به پرداخت یک میلیارد و 949میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
وی افزود: همچنین در این مدت، از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان چهار هزار و 565 مورد گزارش مردمی دریافت شد 437 مورد از این مواد در ارتباط با کالا و 128 مورد نیز در ارتباط با خدمات بوده است.
سردارزاده با بیان اینکه این گزارشات به سه صورت ارسال شده است، تاکید کرد: 254 مورد از این گزارشات به صورت تلفنی، 39 مورد به صورت حضوری و 272مورد نیز به صورت کتبی دریافت شده است.
وی یادآور شد: تخلف 131 مورد از گزارش های مردمی احراز شده که این گزارش ها به عنوان یک بازوی نظارتی جامعه در تعادل بخشی به نرخ عرضه و قانونمداری اصناف است.
به گفته وی، شهروندان می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی از جمله کم فروشی، گرانفروشی و عدم درج قیمت واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن 124 و یا با مراجعه حضوری به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.
به گزارش ایرنا، مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم صدور صورتحساب، تبلیغات خلاف واقع، عدم درج قیمت و فروش کالای قاچاق همه ساله اجرا می شود.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است که حدود سه درصد از این واحدهای صنفی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.