فرزاد سردارزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ایرنا با بیان اینکه طرح نظارتی ویژه نوروز در استان کردستان از 13 بهمن سال گذشته تا 17 فرودین سال جاری اجرا شد، اظهار کرد: در این مدت بازرسی صنفی و غیر صنفی در سطح بازار از طریق ستاد خبری اداره های صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان انجام شده است.
وی افزود: برای یک هزار و 70 مورد تخلف صنفی کشف شده در این بازرسی ها، 967 فقره پرونده تشکیل شد و با ارجاع به موقع به مراجع قضایی ذیصلاح، در مرحله رسیدگی قرار گرفت.
سردارزاده اضافه کرد: گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت عمده این تخلفات بود که در مجموع چهار میلیارد و 236 میلیون و 407 هزار و 629 ریال جریمه نقدی برای متخلفان در نظر گرفته شد.
به گفته وی، در مدت یاد شده از طریق ستاد خبری ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های استان، 974 مورد گزارش مردمی دریافت و در رسیدگی به آنها 342 مورد تخلف احراز شد که در این زمینه نیز پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شد.
سردارزاده یادآور شد: مردم می توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف واحدهای صنفی از جمله کم فروشی، گرانفروشی و عدم درج قیمت واحدهای صنفی، مراتب را با شماره تلفن 124 و یا مراجعه حضوری به ادارات تابعه در شهرستان ها و در مرکز استان به سازمان صنعت، معدن و تجارت گزارش کنند.
به گزارش ایرنا، مبارزه با گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار، عدم صدور صورتحساب، تبلیغات خلاف واقع، عدم درج قیمت و فروش کالای قاچاق همه ساله اجرا می شود اما در روزهای منتهی به ایام نوروز این نظارت ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای هستند.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.