ولی وفایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسئولان این شهرستان با دیدگاه مثبتی که نسبت به نقش موثر شوراها در حل مشکلات دارند فضای خوبی برای توسعه این شهر ایجاد کرده اند.
وی با اشاره به اینکه به دلیل عدم آگاهی از قوانین دیدگاه عامه به این نهاد تحت عنوان شورای شهرداری است، افزود: تا این دیدگاه تصحیح و مردم مطالبات و مشکلات خود را در تمام بخش ها با شورای شهر در میان نگذارند، شورا نمی تواند به رسالت واقعی خود عمل کند.
وفایی به عدم توجه به نقش مهم شوراها در زمینه تصمیم سازی و جلب مشارکت های مردم در توسعه اشاره کرد و یادآور شد: شوراها به عنوان پارلمان محلی هنوز نتوانسته اند به جایگاه و پایگاه واقعی خود در مدیریت شهری دست یابند.
رئیس شورای شهر کامیاران با اشاره به اینکه عامه مردم نیاز به شورا را برای توسعه، عمران و آبادانی شهرها احساس نمی کنند، تاکید کرد: این مساله باعث می شود به جای انتخاب عضو شورا براساس شایستگی و توانایی، انتخاب بر پایه مسائل جناحی، قومی، طایفه ای و حزبی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه شورای دوره پنجم شهر کامیاران طرح های مختلفی در راستای ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری دارد، گفت: برای اجرای این طرح ها و مسائل عمران شهری، بودجه سال 97 با 20 میلیارد تومان بسته شد.
وفایی به امکان کم یا زیاد شدن این بودجه در متمم اشاره کرد و افزود: ساماندهی به وضعیت دریاچه وسط شهر، تاسیس مجتمع چند منظوره تجاری، تفریحی، ورزشی و فرهنگی و ایجاد بازارچه دائمی از جمله برنامه های شورا برای ایجاد درآمد پایدار است.
رئیس شورای شهر کامیاران با اشاره به اینکه کارهای خوبی از زمان آغاز به کار شهردار جدید انجام شده است، اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های کامیاران در حوزه های مختلف، این اقدامات کمتر از حد انتظار شهروندان است و باید کارهای بیتری انجام دهیم.
وفایی سرمایه گذاری را یکی از پارامترهای مهم برای ایجاد درآمد پایدار دانست و یادآور شد: رایزنی های لازم با سرمایه گذاران بخش خصوصی در راستای اجرای این طرح ها انجام داده ایم.
وی با اشاره به اینکه مهمترین مانع برای رسیدن به اهداف شورا نظام بروکراسی اداری بر سر راه سرمایه گذاران است، تاکید کرد: قوانین سخت و دست و پاگیر باعث خستگی و ناامیدی سرمایه گذار و انصراف او از تصمیم خود می شود.
وی با بیان اینکه اعضای شورا با تمام توان از اقدامات شهردار جدید در راستای رسیدن به توسعه همه جانبه شهری حمایت می کنند، افزود: علاوه بر هماهنگی و همدلی شورا با شهردار، توسعه شهر نیازمند همکاری و همفکری تمام مسئولان، مردم و شوراهای روستاها است.
9 اردیبهشت سالروز تاسیس شوراهای اسلامی شهر و روستا در سال 1378 به عنوان روز شوراها در تقدیم ایران اسلامی نامگذاری شده است.
کامیاران با 102 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده است.
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.