معاون سیاسى، امنیتى و اجتماعى استاندار کردستان گفت: با ورودی کارشناسانه و آگاهانه زمینه ارتقای حوزه پدافند غیر عامل مهیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین خوش اقبال شامگاه دوشنبه در اولین جلسه شوراى پدافند غیرعامل استان، گفت: ورود کارشناسانه و آگاهانه در ارتقا بخشیدن به مسائل پدافند غیر عامل در استان مفید به فایده خواهد بود.

وی تمرکز و اولویت بر داشته‌های استان را در این حیطه یادآور شد و افزود: طرح جامع پدافند غیرعامل متضمن همکاری دستگاه های اجرایی با شرکت مشاور طرح و نیز اطلاعات کافی است.

خوش اقبال عنوان کرد: زمانی اقدمات شکل گرفته منتج به نتیجه خواهد بود که نسبت به راهبردهای اتخاذ شده در این خصوص قانع و دستگاه ها همکاری کافی را مبذول داشته باشند. 

در ادامه مدیرکل پدافند غیرعامل کردستان یکی از اهداف پدافند غیرعامل را افزایش بازدارندگی در برابر دشمن خواند و عنوان کرد: پدافند غیرعامل یعنی مصونیت‌سازی و هدف از آن کاهش آسیب‌ها و افزایش بازدارندگی‌ها در مقابل تهدیدها است.

محمد رضایی بیان کرد: برای انجام اقدامات در بخش پدافند غیرعامل باید بتوانیم در بخش تهدیدات سایبری، زیستی، کالبدی و مردم محور ورود پیدا کنیم.

وی منابع و دارایی، تهدیدات و میزان توانایی در مقابل تهدیدات و مصون‌سازی منابع را سه ضلع پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: باید شیوه‌های مقابله با انواع تهدیدات به روز بوده و توانایی مقابله با تهدید دشمن را داشته باشد.

رضایی، تداوم فعالیت های ضروری در مواقع بحران را نیز از دیگر اهداف پدافند غیرعامل دانست و بیان کرد: در نهایت همه این اهداف باید به ارتقا پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران منجر شود.

رئیس جهاد دانشگاهی کردستان نیز با اعلام برگزاری نخستین همایش منطقه ای با عنوان" مدیریت پیشگیری و کنترل تهدیدات زیستی و بیولوژیک" در سنندج، گفت: این همایش در ۲۴ اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی کردستان برگزار می شود.

چیا سهراب نژاد اظهار داشت: مهلت ارسال آثار به کمیته اجرایی ۳۱ فروردین ماه سالجاری برآورد شده و نهایتا نتایج از طریق کمیته علمی اعلام می شود.

وی ضمن ابراز امیدواری از فراهم کردن بستر برای برپایی همایش های دیگر، عنوان کرد: ارائه و انتشار کتابچه‌ای در قالب مقالات و راه اندازی کارگاه های جانبی در جریان همایش از طریق جهاد دانشگاهی از دیگر راهبردهای این همایش قلمداد می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.