لقمان حیدری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و 400 پرونده تخلف ساخت و ساز از سوی مناطق و نواحی منفصل شهری به کمیسیون ماده 100 شهرداری سنندج ارجاع شد.
وی افزود: از این تعداد پرونده ارسالی به کمیسیون ماده صد، 796 پرونده به کمیسیون تجدید نظر ارجاع و برای یک هزار و 421 پرونده نیز رای صادر شده است.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری سنندج تاکید کرد: پس از بررسی پرونده های ارسالی به کمیسیون بدوی ماده صد برای 687 پرونده جریمه و برای 463 پرونده نیز حکم تخریب صادر شد.
به گفته وی، همچنین برای 256 پرونده بررسی شده در کمیسیون ماده صد نیز حکم تخریب، جریمه و تبدیل به حالت اولیه صادر شده است.
حیدری یادآور شد: پس از صدور رای کمیسیون ماده 100، مالک ساختمان یا نماینده مالک می تواند علیه رای صادره اعتراض کند و این اعتراض در کمیسیون تجدید نظر مطرح می شود که رای این کمیسیون قطعی است.
وی اضافه کرد: سال گذشته شهرداری ناحیه بهاران با 352 پرونده بیشترین و ناحیه منفصل شهری ننله با 6 پرونده کمترین پرونده ها را برای رسیدگی به تخلفات ساختمانی و صدور رای به کمیسیون ماده صد ارجاع داده اند.
طبق ماده 100، قانون شهرداری ها جلوگیری از ساخت و سازهای بدون پروانه یا خلاف پروانه از وظایف این نهاد است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.