به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالرحمن خدایی در خطبه های این هفته نماز جمعه سنندج ضمن گرامیداشت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: پس از انقلاب کارها و خدمات شایانی در نقاط روستایی انجام و تغییرات عمده ای در این مناطق ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه در دوران طاغوت هیچ تلاشی برای عمران روستاها انجام نمی شد، افزود: به لطف انقلاب شکوهمند اسلامی، هم اکنون روستاها از امکاناتی که در شهرها وجود دارد، برخوردار هستند.
ماموستا خدایی تاکید کرد: بنیاد مسکن با اجرای طرح هادی روستایی، احداث مسکن برای خانواده های نیازمند و طرح تملک زمین روستاییان، در کاهش مهاجرت از روستاها به شهر نقش مهمی ایفا کرده است.
امام جمعه سنندج در ادامه ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار یادآور شد: پاسداران با تاسی از بزرگ پاسدار کربلا، در خط مقدم دفاع از نظام و تمامیت ارضی کشور قرار دارند و با تمام توان از ملت و کشور حراست می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بر رعایت دستورهای الهی از سوی همگان تاکید کرد و گفت: خداوند انسان را از کبر و غرور بر حذر داشته و مسلمانان را به تواضع در رفتار توصیه کرده است.
ماموستا خدایی با بیان اینکه حقیقت و درستی را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم، یادآور شد: در روز قیامت باید پاسخگوی اعمال خود باشیم بنابراین توصیه های خداوند و پیامبر اسلام (ص) را مورد توجه قرار دهیم.
به گزارش ایرنا، از جمعیت یک میلیون و 603 هزار نفری استان کردستان، 468 هزار و 788 نفر و 134 هزار خانوار در روستاها زندگی می کنند که معادل 29 درصد جمعیت استان است.
این استان دارای 120 هزار واحد مسکونی روستایی و یک هزار و 605 روستای دارای سکنه است و براساس سرشماری سال 95، تعداد روستاهای بالای 20 خانوار کردستان یک هزار و 315 روستا است.
بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) در 21 فروردین 1358 و با افتتاح حساب شماره 100 در 25 اردیبهشت همان سال فعالیت خود را آغاز کرد.
7355/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.