گزارش گورستان زردویان مریوان در دانشگاه مونیخ در همایش ایکانه توسط سرپرست هیات کاووش این گورستان محمد معصومیان ارائه شد.

به گزارش ایلنا، رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان مریوان با بیان اینکه همایش ایکانه هر دو سال یکبار در یک کشور و به میزبانی یک دانشگاه برگزار می شود، گفت: امسال یازدهمین دوره این همایش در کشور آلمان و به میزبانی دانشگاه " Ludwig Maximilians University (LMU) " در شهر مونیخ برگزار شد.

فریاد حدادیان اظهار داشت: در دومین روز این همایش گزارش کاوش گورستان زردویان مریوان توسط محمد معصومیان سرپرست هیات کاووش ارائه شد.

وی اظهار کرد: پس از ارائه گزارش، چند دانشگاه معتبر ابراز علاقه کردند تا برای سال های آتی در زمینه های مختلف باستان شناسی در کردستان همکاری کنند که یکی از گروه هایی که ابراز علاقه کرد، گروه ژئوفیزیک دانشگاه مونیخ است که تجربه چندین پروژه مهم در محوطه های باستانی را در سال های اخیر داشته است.

حدادیان افزود: این پیشنهاد و دیگر پیشنهادها که از دانشگاه های میلان ایتالیا، ورشو لهستان و چند دانشگاه معتبر دیگر دریافت شده است پس از بررسی در اداره کل میراث فرهنگی استان و سپس در پژوهشگاه میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی کشور در صورت تصویب، به مرحله اجراء خواهد رسید و امید است به نتیجه مطلوب منتج شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.