استاندار کردستان بر ضرورت تلاش مضاعف برای مجاب و متقاعد کردن وزارت نیرو برای تخصیص مناسب و عادلانه سهم آب استان تاکید کرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا در بازدید از سد آزاد سنندج و گاران مریوان و بررسی مشکلات این بخش گفت: استان کردستان دارای پتانسیل‌های بسیاری در بخش آب است و باید از این ظرفیت در راستای توسعه اقتصادی و کشاورزی استان بهره برد.

وی با بیان اینکه برای توسعه کشاورزی کردستان و بهره‌مندی از آب‌های مرزی هدف گذاری ۳۰۰ هزار هکتاری صورت بگیرد، ادامه داد: برای رسیدن به این هدف باید وزارت نیرو را متقاعد کنیم که سهم مناسب و عادلانه‌ای در تخصیص آب در نظر بگیرد.

مرادنیا مجموعه هزینه‌های انجام شده در سد آزاد و گاران را تاکنون رقمی در حدود دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: برای تکمیل سد آزاد و سامانه انتقال آن باید ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر هزینه شود.

وی افزود: سد آزاد آب شرب سروآباد، بخشی از آب شرب سنندج، قروه و دهگلان را تامین خواهد کرد و همچنین پنج هزار و ٨۰۰ هکتار از اراضی سروآباد را تحت پوشش قرار خواهد داد.

استاندار کردستان ابراز امیدواری کرد با رسیدن آب سد آزاد به دشت‌های قروه و دهگلان ظرفیتی برای آبیاری ۱۰ هزار هکتار از اراضی این منطقه ایجاد شود.

مرادنیا با بیان اینکه بازدید از سدهای آزاد و گاران و بررسی مشکلات بخش کشاورزی و دامپروری رضایت بخش بود اظهار کرد: هزینه‌های انجام شده در پروژه‌های آبی نقش بسزا و تعیین کننده‌ای در ایجاد اشتغال، توسعه کشاورزی و گردشگری شهرستان‌های مریوان و سروآباد خواهد داشت.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه ما هنوز در آغاز راه هستیم و کارهای بزرگی در استان و خصوصا در بخش آب و کشاورزی باید انجام دهیم، گفت: در سایه اتحاد و همبستگی موجود در میان مدیران استان در آینده اتفاقات بسیار خوبی برای استان خواهد افتاد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.