پیمان باباپیری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:با هماهنگی سازمان صنعت، معدن، تجارت کردستان و در اجرای دستو العمل اجرایی ماده 17 قانون معادن، احیاء و بازسازی 195 هکتار از اراضی ملی متاثر از فعالیت های چهار فقره معدن متروکه، در حوزه جامع آبخیز دزلی انجام شد.
وی افزود: این عملیات احیا شامل عملیات جنگلکاری، توسعه فضای سبز و احداث سنگ چین، سازه سنگی گابیونی و دیوار حائل حفاظتی نیز در قالب پروژه های آبخیزداری بوده است.
باباپیری گفت: درآمد حاصل از 12 درصد سهم منابع طبیعی و اخذ حقوق دولتی موضوع ماده 24 قانون معادن نیز در زمینه احیا و بازسازی معادن هزینه شده است.
به گزارش ایرنا، در استان کردستان 387 پروانه بهره برداری معدنی صادر شده که از این تعداد 134 واحد فعال، 243 واحد غیرفعال و 10 واحد در حال تجهیز است.
ذخیره قطعی معادن استان 614 میلیون تُن است و اشتغال اسمی پروانه های بهره برداری چهار هزار و 47 نفر است و اکنون یک هزار و 851 نفر در معادن استان مشغول فعالیت هستند.
سهم کردستان از ذخیره قطعی 48 هزار میلیون تنی معادن کشور 1.2 درصد و در بخش اشتغال سهم استان سه درصد از 138 هزار و 879 نفر اشغال اسمی کشور دارد.
معادن استان برای مصالح ساختمانی، سنگ های تزینی، فلزات، سلیس، فلدسپات، باریت و نمک استخراج می شود.
3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.