مرتضی سعیدی، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و دولت تدبیر و امید مبنی بر برخورد با پدیده تخریب و زمین خواری اظهارکرد: در سال 97 نیز30 هزار متر مربع از اراضی ملی منطقه چاهگیر بخش بهمن با همکاری یگان حفاظت این اداره رفع تصرف و خلع ید شد.
وی افزود: این میزان اراضی در اجرای تبصره یک ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع کشور رفع تصرف شده است.
سعیدی با بیان اینکه پیشگیری از تصرف و تخلف به اراضی ملی یکی از اقدامات اولویت دار این اداره است، تاکید کرد: به منظور حفاظت و حراست از عرصه های منابع طبیعی، با پیگیری واحد حقوقی و یگان حفاظت این اداره و مساعدت و همکاری ماموران انتظامی در صورت مشاهده هرگونه دخل و تصرف در اراضی ملی با متخلفان برخورد قانونی می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی ابرکوه از کشاورزان خواست، قبل از کاشت درخت و هرگونه عملیات زراعی در اراضی آیش و مراتع برای مشاوره و اخذ مجوزهای قانونی در این زمینه به اداره منابع طبیعی شهرستان مراجعه کنند.
این مسئول تصریح کرد: سامانه تلفنی 1504،آماده دریافت گزارش های مردمی در خصوص تخریب و تصرف غیرقانونی در اراضی ملی و مرتعی است.
رئیس اداره منابع طبیعی ابرکوه یادآورشد: در سال 1396مبلغ هفت میلیارد و 400 میلیون ریال بودجه برای اجرای طرح های آبخیزداری، مرتعداری ، جنگلکاری و ترسیب کربن به شهرستان اختصاص یافت.
480 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی شهرستان ابرکوه شامل اراضی بیابانی، کویری و مرتعی است که با توجه به شرایط اقلیمی 300 هزار هکتار آن اراضی بیابانی و 180 هزار هکتار نیز مرتع است .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.
7540/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.