محمد شفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ممنوعیت تردد تانکرهای حامل سوخت از مرز باشماق مریوان در ایام تعطیلات نوروز در 2 نوبت انجام می شود.
وی با بیان اینکه نوبت اول ممنوعیت تردد این تانکرها از امروز آغاز و تا پنجم فروردین سال آینده ادامه دارد، افزود: نوبت دوم این ممنوعیت نیز از 9 تا 14 فروردین ماه 97 اعمال خواهد شد.
فرماندار مریوان یادآور شد: در ایام تعطیلات نوروز تردد کالا و مسافر از مرز باشماق مریوان همانند سایر ایام سال ادامه دارد و هیچ ممنوعیتی در این زمینه اعمال نمی شود.
به گزارش ایرنا، تانکرهای سوخت عراقی که از چند سال پیش از طریق مرز رسمی باشماق، بعد از عبور از جاده های استان کردستان، وارد کشور می شوند جاده های باریک و غیر استاندارد استان را با ترافیک مواجه کرده اند و در تعطیلات نوروز هر سال برای رفاه مسافران، محدودیت های ترافیکی در راه های استان اعمال می شود.
مرز باشماق مریوان از سال 85 به مرز رسمی تبدیل شد و پس از آن جاده های استان پر از کامیون های ترانزیتی و تانکرهای سوخت رسان عراقی شد که به گفته مردم و مسئلان، جاده های استان کشش تردد این حجم از تانکرها را ندارند و اعمال محدودیت های ترافیکی در روزهای شلوغ سال مورد نیاز است.
بر اساس آمارهای موجود روزانه حدود 400 تا 800 تانکر عراقی در مسیرهای مختلف استان کردستان تردد می کنند که با توجه به وضعیت نامناسب جاده های استان، آمار بالایی است و منجر به شلوغی جاده ها شده است.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.