به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری کردستان، بهمن مرادنیا با بیان اینکه دولت در نوروز 97 با شعار 'دولت تعطیل نیست' برنامه و کار خود را انجام می دهد، اظهار کرد: همه دستگاه های استان موظف هستند برای خدمت رسانی به مردم و ایجاد آرامش بین آنان حضوری فعال در این ایام داشته باشند.
وی افزود: هدف از برنامه های تدوین شده از سوی دستگاه های اجرایی ایجاد امنیت برای برگزاری برنامه هایی شادی و نشاط آور از سوی مردم است و از طرفی معرفی استان برای گردشگری از دیگر اهداف فعالیت های این دستگاه ها در نوروز سال آینده است.
استاندار کردستان اضافه کرد: هم اکنون دستگاه های دولتی آمادگی 100 درصدی برای پذیرش مهمانان، برگزاری جشن ها و کنسرت های موسیقی در این ایام دارند و از مردم هم تقاضا می شود در این مدت خودشان را به عنوان میزبان اصلی بدانند.
مرادنیا تاکید کرد: نوروز فرصتی است که می توانیم برای جذب کردشگر و معرفی کردستان به عنوان استانی فرهنگی از آن بیشتر استفاده کنیم لذا همه دستگاه ها، نهادها و مردم باید تلاش خود را در این زمینه داشته باشند.
وی یادآور شد: مقرر شده از هفته آینده تیزرهای تبلیغاتی معرفی کردستان به عنوان میزبان هموطنان در ایام نوروز از شبکه های سراسری و شبکه استانی سیما پخش شود.
استاندار کردستان گفت: در نهایت همه دستگاه ها موظف هستند در خدمت مردم باشند تا مردم نشاط داشته باشند و مهمان هایی که به این استان می آیند نیز احساس امنیت و آرامش داشته باشند.
استان کردستان دارای بیش از 2 هزار و 182 اثر تاریخی شناسایی شده دارد که تاکنون 872 مورد از این تعداد آثار در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.
آثار ملی به ثبت رسیده شامل شامل 757 اثر تاریخی (ابنیه، تپه و محوطه)، 16 اثر بافت و مجموعه روستایی، 20 اثر طبیعی (مناطق طبیعی، درخت و مجموعه درخت)، 56 اثر معنوی (آیین، رسم ها محلی، روش های ساخت صنایع دستی، مردم شناسی و مردم نگاری) و 23 مورد اثر منقول (کتاب و قرآن) است.
استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد، بر اساس آخرین تقسیمات کشوری این استان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.