به گزاش خبرنگار ایرنا، امیر قادری روز دوشنبه در نشست مشترک فرمانداران و بخشداران استان کردستان اظهار کرد: تنها راهکار برای خروج شهرداری ها از چالش مشکلات کنونی، جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی است.
وی افزود: استانداری کردستان تمام توان خود را بکار گرفته تا در این مورد همیار مدیریت شهری باشد البته شهرداران و شوراهای اسلامی نیز باید در این بین تلاش بیشتری داشته باشند تا علاوه بر خروج از مدیریت سنتی، زمینه حضور سرمایه گذاران را در شهرها فراهم کنند.
قادری با بیان اینکه نیروی مازاد و رکود از جمله دلایل کاهش توان مالی شهرداری ها است، تاکید کرد: ناتوانی مالی شهرداری ها باعث می شود مدیریت شهری با مشکلات عدیده ای برای تامین مطالبات مردم روبرو شود.
وی همچنین بر پرداخت مطالبات شهرداری ها از سوی دستگاه های اجرایی تاکید کرد و گفت: طبق بررسی های استانداری، 80 درصد مبالغ اعلام شده از سوی شهرداری ها به عنوان مطالبات شان از دستگاه های اجرایی درست است اما دستگاه های اجرایی از پرداخت دیون سر باز می زنند.
وی یادآور شد: این مطالبات حقوق مردم بوده و لازم است فرمانداران در وصول این مطالبات پشتیبان شهرداری ها باشند.
قادری همچنین بر توجه شهرداران و فرمانداران به اجرای طرح بازآفرینی شهری شد و گفت: فرمانداران با همکاری نهادها و دستگاه های اجرایی علاوه بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز مردم محلات را در مشارکت اجرای این طرح تشویق کنند.
مدیرکل امور روستایی استانداری کردستان نیز در این نشست گفت: در سال جاری 380 میلیارد ریال از 400 میلیارد ریال اعتبارات مصوب اشتغالزایی روستایی استان در بانک عامل سینا مصوبه بانکی گرفته است.
کورش مرادی اظهار کرد: بقیه اعتبارات نیز تا پایان سال جاری جذب می شود که در مجموع جذب 400 میلیارد ریال اعتبار مورد نظر تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال روستایی خواهد داشت.
به گفته وی، همچنین در سال جاری 480 میلیارد ریال برای دهیاری های استان مصوب شده که تاکنون بخش زیادی از این مبلغ هزینه شده است.
مرادی عدم ارائه اموزش به دهیاران و شوراهای روستایی را از مشکلات این حوزه اعلام کرد و یادآور شد: لازم است سه درصد اعتبارات دهیارای ها طبق قانون برای این حوزه هزینه شود.
وی افزود: هم اکنون تعداد کمی از دهیاری ها اقدام به پرداخت این سهم کرده اند و عدم پرداخت اعتبار این بخش باعث شده در سال جاری یک دوره آموزشی نیز از این محل برگزار نشود.
وی گفت: از دیگر برنامه های استانداری در سال جاری اجرای یک تا دو طرح عمرانی تا سقف 100 میلیون ریال توسط فرمانداری ها در روستاهای فاقد دهیاری است که انتظار می رود این طرح ها تا پایان سال مالی انجام شود.
به گزارش ایرنا، نشست مشترک فرمانداران و بخشداران استان کردستان با دستور کار آمادگی برای استقبال از سال نو و برگزاری آیین های نوروزی در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد.
استان کردستان یک میلیون و 603 هزار نفر جمعیت دارد، بر اساس آخرین تقسیمات کشوری این استان دارای 10 شهرستان، 29 شهر، 31 بخش، 86 دهستان و یک هزار و 697 آبادی دارای سکنه و 187 آبادی خالی از سکنه است.
3034/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.