به گزارش ایرنا از وب دا(پایگاه اطلاع رسانی علوم پزشکی) کردستان، آیین افتتاح این پایگاه اورژانس هوایی روز دوشنبه در فرودگاه سنندج و با حضور جمعی از مسئولان استان برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در این آیین گفت: اورژانس آینه تمام قد یک مجموعه بیمارستانی بوده و اورژانس هوایی نشانه ای از توسعه یافتگی یک دانشگاه است.
سیامک واحدی افزود: اورژانس هوایی دانشگاه از مرداد امسال شروع بکار کرده و تاکنون 51 مورد ماموریت انجام داده است.
وی اضافه کرد: در بیمارستان چهار شهر استان پد هلی کوپتر احداث شده و در سایر شهرستان ها تا زمان ساخت پد، از پایگاه های نظامی استفاده می کنیم.
در این مراسم همچنین مرکز فوریت های بین جاده ای گردنه سرای سقز، پایگاه اورژانس جاده ای نگل و مرکز دیسپیج رزرو (اتاق فرمان 115) نیز افتتاح شد.
اورژانس هوایی فوریت های پزشکی کردستان به عنوان سی و سومین اورژانس هوایی کشور راه اندازی شده و بالگرد این مرکز که از نوع 'LOT' تک موتوره بوده به مجهزترین تجهیزات پزشکی روز دنیا تجهیز شده است.
این بالگرد دارای تجهیزات کامل پزشکی و در واقع یک 'ICU' پرنده بوده و به خاطر داشتن چرخ، قابلیت فرود در اراضی شیب دار را نیز دارد.
فوریت های پزشکی 115 کردستان با 340 نفر پرسنل عملیاتی و ستادی، دارای 83 دستگاه آمبولانس، 2 دستگاه موتورلانس و یک موتور چهار چرخ با قابلیت حمل مصدوم است.
3020/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.