به گزارش ایرنا، افزایش سلامت و ارتقای خدمات حوزه سلامت از اولویت های مهم دولت تدبیر و امید و در این راستا اجرای طرح تحول سلامت موجب افزایش رضایتمندی مردم و آرامش آنان به هنگام مراجعه به مراکز بیمارستانی و درمانی شده است.
طرح تحول نظام سلامت یکی از تصمیم های اساسی و مهم دولتمردان در بهبود خدمات سلامت محور است که با سه هدف اصلی محافظت از هزینه های کمرشکن نظام سلامت، عدالت در دسترسی به خدمات و ارتقای کیفیت خدمات درمانی در بیمارستان ها به ویژه بیمارستان های دولتی از اردیبهشت ماه سال 1393 اجرایی شد.
در همین راستا اقدامات ارزنده ای در حوزه سلامت و ارتقا خدمات درمانی در آذربایجان شرقی انجام شده که از جمله آنها می توان به ارتقای کیفیت خدمات هتلینگ، نوسازی، بهسازی مراکز درمانی و ایجاد مراکز و مجتمع های سلامت در حاشیه شهرها و روستاها اشاره کرد.
استاندار آذربایجان شرقی در حاشیه بازدید از روند ساخت و سازهای مراکز درمانی استان به خبرنگار ایرنا گفت: طرح هایی بی‌نظیر و ارزشمند در حوزه بهداشت و درمان در استان در حال انجام است.
مجید خدابخش افزود: 190 مرکز سلامت در استان در حال ساخت است که تا هفته دولت به اتمام خواهند رسید.
وی ادامه داد: به مناسبت چهلمین سالروز قیام مردم تبریز در 29 بهمن ماه سال جاری 12 مرکز سلامت در شهر تبریز به بهره برداری می رسد.
خدابخش گفت: از جمله پروژه های ارزشمندی که در استان در حال ساخت است احداث بیمارستان یک هزار تختخوابی می باشد که به صورت شهرک سلامت طراحی شده است.
وی با اشاره به اینکه تبریز علاوه بر اینکه قطب درمان شمالغرب کشور است، از کشورهای همسایه نیز برای درمان به این شهر سفر می کنند، گفت: سه هزار و 400 تخت بیمارستانی در استان وجود دارد.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به ساخت بیمارستان های مختلف با 2 هزار و 500 تخت در تبریز، افزود: با اتمام این بیمارستان ها طی چهار سال آینده تعداد تخت‌های بیمارستانی به 6 هزار تخت خواهد رسید.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به ایرنا گفت: ساخت و سازها در حوزه علوم پزشکی برای افزایش شمار تخت ها و رفاه حال مردم انجام می گیرد.
محمدحسین صومی افزود: خوشبختانه با حمایت های دولت و مجلس شورای اسلامی در مناطق مختلف استان، در تلاش هستیم تا زیر ساخت های لازم را ایجاد کنیم و در کنار آن تامین سخت افزاری نیز مورد توجه است.
وی با اشاره به اینکه در دولت یازدهم در همه روستاها و در حاشیه شهرها مراکز درمانی ایجاد شد، اظهار کرد: سیستم ارجاع به صورت نسبی در استان تحقق یافته و به دنبال این هستیم که روند ارجاع را در آذربایجان شرقی نهایی کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تاکید کرد: به دنبال توسعه خدمت به مردم هستیم و به صورت شبانه روزی تلاش می کنیم.
وی گفت: تلاش می کنیم با وجود تمام کاستی ها گام های بلند رو به جلو برداریم.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.