سرهنگ فرامرز شاکری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق یکی از شبکه های اجتماعی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا شهرستان سنندج قرار گرفت.
وی افزود: فردی از طریق یک شبکه اجتماعی پر طرفدار با قرار دادن تصاویری از خودرو، مدعی فروش اقساطی خودرو به مردم بود که بسیاری اقدام به واریز پول به حساب اعلام شده برای خرید خودرو کردند.
سرهنگ شاکری با بیان اینکه در میان این افراد کسانی بودند که مدت 6 ماه قبل پول واریز کرده بودند، اضافه کرد: فرد کلاهبردار ساکن تهران بود که پلیس فتا پس از بررسی شکایت مردم با شناسایی حساب بانکی این، آن را مسدود کرد و با کسب نیابت قضایی، فرد در تهران دستگیر شد.
وی یادآور شد: این فرد از طریق این شبکه اجتماعی اعتماد برخی را جلب کرده بود و مبالغ کمی از افراد برای ثبت نام خودرو دریافت می کرد بنابراین مالباختگان برای پیگیری مجبور به پرداخت هزینه های بیشتر تردد به شهرستان می شدند بنابراین از پیگیری یا شکایت صرف نظر می کردند.
وی تاکید کرد: متهم پس از دستگیری در بازجویی های پلیسی به 630 فقره کلاهبرداری به مبلغ پنج میلیارد ریال اعتراف کرد که پس از تشکیل پرونده، برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی شد و با قرار وثیقه پنج میلیارد ریالی روانه زندان مرکزی سنندج گردید.
سرهنگ شاکری از همه کسانی که به این شیوه از آنها در یک شبکه اجتماعی پرطرفدار با هدف خرید خودرو، کلاهبرداری شده خواست برای پیگیری، شکایت و شناسایی متهم به پلیس آگاهی استان کردستان مراجعه کنند.
6108/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.