به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ ابراهیم حسینی روز سه شنبه در جلسه کمیته دانش آموزی و فرهنگیان کنگره گرامیداشت 5400 شهید استان کردستان اظهار کرد: نگهداشتن یاد و خاطره شهدا یکی از ضرورت ها در شرایط کنونی کشور است و همه باید در راستای تحقق این موضوع تلاش کنیم.
وی افزود: توسل به مکتب شهید و فرهنگ ایثار و شهادت ما را از گردنه های پرپیچ و خم تهدیدات دشمنان عبور داده است و ایران را به یک کشور قدرتمند در سطح جهان و منطقه تبدیل کرده است.
رئیس کنگره پنج هزار 400 شهید کردستان با بیان اینکه اقتدار ایران در عرصه های ملی و بین المللی بخاطر وجود رویش های فرهنگی همانند رویش شهید حججی است، تاکید کرد: رویش شهید حججی جهان را به لرزه در آورد.
سرهنگ حسینی با تاکید بر تلاش برای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ شهید و شهادت در میان دانش آموزان و نسل جوان جامعه یادآور شد: آشنایی دانش آموزان با فداکاری ها و از خود گذشتگی های شهدا و ایثارگران می تواند راه درست تر زندگی را به آنان بیاموزد.
به گفته وی، شهدا متعلق به قشر خاصی نیستند بلکه متعلق به همه جامعه هستند بنابراین باید تمام ویژگی های برجسته شهدا را جمع آوری و آنها را بیشتر به نسل جوان بشناسانیم و معرفی کنیم.
وی با اشاره به وجود 57 شهید فرهنگی و 415 شهید دانش آموز در استان کردستان اضافه کرد: هفته آینده اجلاسیه شهدای دانش آموز برگزار می شود که باید برای هر چه بهتر برگزاری آن از هم اکنون تلاش کرد.
به گزارش ایرنا، مردم استان کردستان در زمان های مختلف از جمله دوران دفاع مقدس و عرصه های دفاع از انقلاب اسلامی پنج هزار و 470 شهید تقدیم نظام اسلامی کردند و بعد از دوران دفاع مقدس نیز بیش از 250 نفر از مردم این استان در دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند.
کنگره 5400 شهید کردستان قرار است تابستان سال 1397 در سالن 6 هزار نفری 22 گولان سنندج برگزار شود.
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.