کورش زارعی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به روزهای پایانی سال و نزدیک شدن به عید نوروز، عده ای افراد فرصت طلب و سودجو در برخی مناطق اقدام به خرید و فروش غیرمجاز گونه های جانوری مانند مار، سمندر، لاک پشت در کنار ماهی قرمز می کنند.
به گفته وی خرید و فروش گونه های حیات وحش براساس مواد 7 و 10 قانون شکار و صید ممنوع است.
وی اضافه کرد: انجام این کار علاوه بر جداکردن این گونه های جانوری از زیستگاه های طبیعی محل زندگی شان و برهم زدن تعادل چرخه حیات طبیعی آنها، در نهایت منجر به انقراض این گونه های ارزشمند می شود.
وی افزود: فلسفه ی آیین های نوروز، دوستی و مهربانی با طبیعت است، اما خرید و نگهداری جانوران وحشی به این مناسبت، ارتباطی با این آیین و سنت باستانی و دیرین ندارد.
وی گفت: مردم استان که جنبش نفی از شکار را به راه انداختند و به مردمانی با سطح فرهنگ زیست محیطی بالا هستند نوروز را به آیینی محیط زیستی بدل سازند.
وی از شهروندان خواست از خرید جانواران وحشی خودداری کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به سامانه تلفنی 1540 و یا ادارات محیط زیست اطلاع دهند.
وی گفت: مامورین یگان حفاظت محیط زیست این اداره کل در این ایام به گشت و نظارت مستمر برمراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی های سطح استان اقدام خواهند کرد و درصورت مشاهده هر گونه تخلف ، ضمن ضبط جانوران وحشی و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی و سودجو براساس قوانین و مقررات برخورد خواهند کرد.
3020/ 6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.