فردیس حکیمی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله در ایام پایانی سال و در آستانه تعطیلات نوروز، برخی افراد فرصت طلب و سود جو با هدف تجارت غیر قانونی، با ورود به زیستگاه های طبیعی اقدام به زنده گیری گونه های جانوری می کنند.
وی ادامه داد: این افراد با زنده گیری گونه های نادر و ارزشمند نظیر سمندر لرستانی(گونه در معرض خطر انقراض) ، لاک پشت، مارآبی و... اقدام به فروش آنها به مردم می کنند.
حکیمی گفت: به اسارت گرفتن حیات وحش، سلب حق حیات در زیستگاه طبیعی ونگهداری آنها در محیط های بسته و خانگی، بقاء نسل گونه های جانوری با تهدیدات و صدمات جبران ناپذیری مواجه خواهد شد.
وی به تمام متصدیان پرنده فروشی ها و مراکز نگهداری و خرید و فروش حیوانات وحشی یا افرادی که به صورت سیار مبادرت به این کار می کنند هشدار داد و افزود: با توجه به ممنوعیت نگهداری، خرید و فروش حیات وحش براساس قانون شکار و صید با متخلفان برخورد قانونی می شود.
حکیمی گفت: این افراد از هر گونه عرضه و خرید و فروش گونه های جاوری وحشی خودداری نمایند ودر صورت مشاهده چنین تخلفاتی توسط بازرسان و ماموران یگان حفاظت محیط زیست، با افراد خاطی بر اساس قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.
وی با اعلام اینکه هر ساله به منظور جلوگیری از هر گونه عرضه وخرید و فروش جانوران وحشی تیم های سیار فعال خواهند شد، از شهروندان وعلاقه مندان به حیات وحش خواست در صورت مشاهده چنین مواردی، با شماره تلفن های 12-44225811 و 1540 تماس حاصل نمایند.
6155/1535خبرنگار:مریم صوفی **انتشار دهنده : محمد عزیزپور
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.