معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به ظرفیت‌ها و شخصیت‌های فرهنگی در کردستان گفت: از این ظرفیت به شیوه ای منطقی برای توسعه استان استفاده خواهیم کرد تا نشان دهیم کردستان استانی امن برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی است.

به گزارش ایلنا، امیر قادری در جلسه کمیته برگزاری جشن‌های نوروزی استان، اظهار کرد: شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی در برگزاری جشن‌های نوروزی پیشتاز باشند و در برگزاری این جشن‌ها، باید هم شور و نشاط به جامعه تزریق شود و هم ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی، طبیعی و فرهنگی به گردشگران معرفی و در این زمینه برندسازی کنیم.

وی با یادآوری نامگذاری کردستان به عنوان استانی فرهنگی از سوی رهبر معظم انقلاب، تصریح کرد: دلیل این نامگذاری آن است که کردستان استانی با اصالت و باریشه در مسائل فرهنگی است و آداب و سنن و لباس کردی و ظرفیت ها و شخصیت های فرهنگی در کردستان و تاریخ این خطه، گویای این واقعیت است.

قادری تأکید کرد: زمان آن رسیده که از این ظرفیت به شیوه ای منطقی برای توسعه استان استفاده کنیم و در ایام نوروز شرایط فراهم است تا نشان دهیم کردستان استانی امن برای سرمایه گذاری و توسعه اقتصادی است.

وی افزود: امروزه رقابت زیادی میان کردستان و استان‌های همجوار در زمینه جذب گردشگر وجود دارد و لازم است شرایطی ایجاد شود تا از استان‌های همسایه عقب نیفتیم.

معاون عمرانی استاندار کردستان تأکید کرد: جشن‌های نوروزی در هر کدام از شهرهای استان باید به تناسب ظرفیت‌ها و ویژگی های خاص آن شهر برگزار شود و در این زمینه انجام بازی های بومی و محلی در روستاهای هدف گردشگری و همچنین در سطح معابر عمومی شهرها در اولویت قرار بگیرد.

در این جلسه مقرر شد این مراسمات در همه شهرستان‌های استان برگزار شود و شهرداری‌ها با هماهنگی فرمانداری‌ها و دستگاه‌های فرهنگی، جشن های نوروزی را در ایام نوروز 97 برگزار کند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.