به گزارش ایرنا بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در در بیست و ششمین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اظهار کرد: می توان با بهینه کردن خروجی جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی می توان موانع موجود در مسیر سرمایه گذاری را نیز برطرف کرد.
به گفته وی، مشکلات پیش روی سرمایه گذاری استان مربوط به 2 حوزه ملی و داخل استانی است که شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی می توانند در مرحله اول نسبت به حل و رفع موانع استانی اقدام کرده تا ابتدا با حل مسائل محلی سرمایه گذاران را برای فعالیت در کردستان تشویق کرد.
وی در خصوص عدم هماهنگی بانک ها با سرمایه گذاران برای پرداخت تسهیلات نیز اشاره کرد و گفت: نباید همیشه توپ را به میدان بانک ها انداخت و این شورا باید با برگزاری جلسات مشترک با همه طرف های درگیر سرمایه گذاری به دنبال رفع موانع با یک خرد جمعی باشد.
استدار کردستان یادآور شد: انتظار می رود این شورا در فرصت باقی مانده از سال جاری اهداف و راهکارهای مورد نیاز بخش خصوصی برای توسعه سرمایه گذاری ها را مورد برسی قرار داده تا هم مسئولان و فعالان بخش خصوصی با برنامه ای مسنجم خواسته ها را در سال 97 پیگیری کنند.
وی گفت: باید چارچوب برای شهرستان‌ها در بحث سرمایه‌گذاری تعریف شود و اگر بخش خصوصی در این زمینه به جمع‌بندی رسیده است نیز می تواند کمک حال بخش دولتی در تدوین جامع تر برنامه های آتی باشد.
به گزارش ایرنا، دولت با هدف رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار به عنوان مهمترین اهداف خود در سه محور شامل کارگروه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه حمایت از تولید و رفع موانع سرمایه گذاری و تشکیل شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به دنبال حمایت از سرمایه گذاری در کشور.
تاکنون 25 جلسه از شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در کردستان برگزار شده که 55 درصد از مصوبات آن اجرایی شده است.
موقعیت مناسب جغرافیایی به دلیل استقرار بر محور شمال غربی و جنوب غربی کشور، داشتن 200 کیلومتر مرز با کشور عراق در 2 مرز رسمی باشماق مریوان و سیرانبند بانه، وجود بازارچه های مرزی و گمرکات رسمی از بسترهای رشد توسعه اقتصادی کردستان در بخش های بین المللی است.
همچنین برخورداری از عرصه ها و چشم اندازهای طبیعی و جاذبه های فرهنگی، تاریخی و گردشگری، وجود منابع آب فراوان و قرار گرفتن بر سرشاخه های پنج حوزه آبخیز مهم کشور، آب و هوای مناسب برای کشت انواع محصولات کشاورزی و فعالیت های پرورش دام و طیور، آبزیان و برخورداری از ذخایر ارزشمند ژنتیکی دام از دیگر فرصت های توسعه این استان است.
استان کردستان با وسعتی معادل 28 هزار و 817 کیلومتر مربع در غرب ایران واقع شده و 227 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد.
استان در مجموع یک میلیون و 602 هزار نفر جمعیت دارد که در 29 شهر و هزار و 703 روستا ساکن هستند.
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.