پنجمین طرح ایران تک (معرفی برترین شرکت های غرب و شمال غرب کشور) با مشارکت اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی آذربایجان شرقی هفتم دی ماه سال جاری در مجتمع پتروشیمی تبریز برگزار می‌شود.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مدیر اجرایی سازمان مدیریت صنعتی نمایندگی آذربایجان شرقی در نشست مشترک با رئیس اتاق بازرگانی تبریز اظهار کرد: ضروری است در هرجامعه ارزیابی و رتبه‌بندی وجود داشته باشد تا همه بدانند که عملکرد آن‌ها مورد سنجش قرار می‌گیرد.
حمیده علیزاد اشرفی با بیان این‌که بیشتر شرکت‌هایی که در این طرح مشارکت کردند، متعلق به بخش خصوصی است، ادامه داد: باتوجه به ویژگی بخش خصوصی که مالکیت آن در دست افراد حقیقی و خصوصی است، مشاهده نتایج عینی، واقعی و دستاورد های حضور در طرح اهمیت بسزایی دارد.
وی با اشاره به ویژگی‌های طرح ایران تک (معرفی برترین شرکت‌های غرب و شمال غرب کشور)، بیان کرد: یکی از ویژگی‌های این طرح، ارزیابی موقعیت شرکت‌ها در گروه صنعتی مربوطه است، این امر در واقع نتیجه عمل گرایانه در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد و اطلاعات دقیق‌تری در خصوص محیط صنعتی، اعم از محیطی که هر شرکت در میان رقابتی خود که در گروه صنعتی مشابه فعالیت می‌کند را به ارمغان می آورد.
وی اضافه کرد: بر این اساس، بنگاه‌ها ضمن اطلاع از جایگاه خود در گروه صنعتی، می‌تواند برنامه‌های ارزیابی، فروش و تحقیقاتی میان مدت و بلند مدت موثر را تدوین کنند.
علیزاد با بیان این‌که ایران تک سعی کره است تا فضایی مناسب و علمی برای حضور شرکت‌ها و بنگاه های اقتصادی فراهم آورد، افزود: مجریان این طرح با طراحی شاخص‌های مناسب که مبتنی بر عملکرد مالی و اقتصادی شرکت‌ها است، می‌توانند عملکرد کمی آن‌ها را ارزیابی کنند.
وی گفت: در صورتی‌که شرکت ها و متولیان صنعت، اقتصاد منطقه و سیاست‌گذاران بتوانند از خروجی چنین طرح‌های تحقیقاتی استفاده کنند، ضمن اینکه چشم‌اندازهای واقع بینانه‌تری را برای آن‌ها به ارمغان می‌آورد، از سویی نیز اهداف بلند مدت با شفافیت های بیشتری را تعیین می‌کنند.
مدیر سازمان مدیریت صنعتی آذربایجان شرقی در خصوص آینده این طرح، خاطرنشان کرد: هر طرح برای توسعه نیازمند حمایت و حضور مخاطبین خود می‌باشد، امید است با مشارکت بیشتر بنگاه‌ها این طرح طی سال‌های آتی در سطح ملی برگزار شود.
گزارش حاکی است، 500 شرکت بزرگ و تاثیر گذار در خروجی نهایی پنجمین دوره طرح ایران تک( معرفی برترین شرکت های غرب و شمال ، غرب کشور) از شش استان آذربایجان شرقی، غربی، زنجان، اردبیل، کردستان و کرمانشاه، در گروه های صنعتی 24 گانه طرح ارزیابی شدند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.