یدالله اسدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره اینکه شهر موچش دارای 2 حلقه چاه برای تامین آب شرب این شهر است، اظهار کرد: بدنبال کاهش دبی چاه شماره یک، چاه شماره 2 حفر شده بود.
وی با بیان اینکه پس از بهره برداری از چاه شماره 2 و برطرف شدن مشکلات کمبود آب، فرصت بررسی چاه شماره یک فراهم شد، افزود: در بررسی ها مشخص شد دلیل این کاهش، پوسیدگی لوله اصلی برداشت آب از چاه بخاطر تزریق مستقیم کلر بوده است.
اسدی تاکید کرد: پس از مهندسی مجدد، خط لوله برداشت از چاه تعویض، سیستم کلر بهسازی و از طریق خط انتقال به داخل شبکه توزیع آب شرب تزریق می شود.
به گفته وی، با این اقدام دبی چاه شماره یک موچش از 8 به 17 لیتر در ثانیه رسید که این کار موجب از بین رفتن نگرانی ها در خصوص میزان ظرفیت تامین آب شرب این شهر شد.
** شستشوی 20 کیلومتر شبکه توزیع آب شرب کامیاران
مدیر آب و فاضلاب شهری کامیاران گفت: آبفای شهری در روزهای اخیر اقدام به شستشوی شبکه توزیع آب شرب در 8 محله به طول 20 کیلومتر از طریق 14 باب حوضچه تخلیه کرده است.
اسدی اضافه کرد: این کار در جهت رفع رسوبات انتهایی شبکه در محلات خیابان دکتر شریعتی، پارک مولوی، محله فرهنگسرا، فاز سه پلان مسکن مهر 108 واحدی، خیابان 28 متری خلفای راشدین، خیابان صمدی، مطهری، نواب صفوی و 28 متری بلان انجام شد.
وی با اشاره به حجم زیاد کار در آبفای شهری اظهار کرد: تمام همت و تلاش خود را برای خدمات رسانی با بهترین کیفیت به مشترکان بکار گرفته ایم.
شهر کامیاران دارای 17 هزار و 700 مشترک و 305 کیلومتر شبکه آبرسانی است که 60 درصد آب شرب مورد نیاز این شهر از طریق 6 حلقه چاه عمیق و 40 درصد نیز از محل سد گاوشان تامین می شود.
کامیاران در 65 کیلومتری جنوب سنندج واقع شده و 102 هزار نفر جمعیت دارد که 60 هزار نفر آن در مناطق شهری ساکن هستند.
خبرنگار: ژاله گرگانی**انتشار: سلیمانی
7349/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.