به گزارش خبرنگار ایرنا محمد فلاحی روز پنجشنبه در همایش ناظران شورای نگهبان شهرستان بانه که در سالن ولایت این شهر برگزار افزود: زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی بانه در حال آماده سازی است که با ایجاد این منطقه و منطقه آزاد تجاری بانه تحویل بزرگ در اقتصاد استان بویژه بانه شکل می گیرد.
وی یکی از سرفصل های کاری دولت را رسمی کردن مرز سیرانبند بانه عنوان کرد و گفت: از طرف جمهوری اسلامی ایران هیچ مانعی برای رسمی شده این مرز وجود ندارد و تمامی موافقت های لازم در کشور اخذ شده اما یکی از مشکلات ما در به ثمر رسانید این هدف دولت مرکزی عراق است.
فلاحی اضافه کرد: با پیگیری های وزارت امور خارجه اقداماتی برای رسمی شدن مرز سیرانبند در حال انجام است.
وی پایان کولبری را آغاز طرح پیله وری رای نقطه عطفی در اقتصادی مرزی دانست و گفت: توسعه مبادلات مرزی، رسمی شدن مرز سیرانبند بانه، منطقه ویژه اقتصادی و منطقه آزاد تجاری بانه برنامه های مهم دولت برای توسعه این شهری مرزی است.
وی اظهار کرد: آزمون استخدامی بیمارستان 98 تخت خوابی رازی بانه برگزار شده و تنایج این آزمون به زودی اعلام می شود و این بیمارستان با حضور مسئولین کشوری و استانی در آینده ای نزدیک افتتاح می شود.
به گفته وی، امنیت پایدار جامعه حاصل دستاوردهای انقلاب اسلامی است و توطئه های دشمنان نظام هیچگاه نتوانسته امنیت جامعه را بر هم بزنند و امنیتی که هم اکنون در جامعه حاکم است حاصل تلاش و خون رزمندگان اسلام است.
نماینده ولی فقیه در سپاه بانه نیز گفت: بزرگترین مشکل کشور بحث اقتصادی و بیکاری است در صورتی که دولت بتواند این 2 مشکل را حل کند تمام تهدیدهای دشمنان داخلی و خارجی به فرصت تبدیل می شود.
حجت السلام حسین اسدی افزود: تحول در اقتصادی نیاز به تلاش همه مسئولین دارد و روندی که تاکنون وجود داشته جوابگو نبوده در این بخش نیاز به یک انقلاب داریم که بحث اقتصادی مقاومتی می تواند این انقلاب را ایجاد کند.
وی گفت: امنیت، استقلال سیاسی، مردم سالاری، آزادی، عدالت و پیشرفت از مهمترین مولفه های اجتماعی هستند که بررسی و نظرسنجی در این مولفه ها در کشور انجام شده است.
وی اظهار کرد: طبق نظر سنجی های انجام شده استقلال سیاسی، امنیت و مردم سالاری از مولفه های خوب کشور هستند و نمره خوبی گرفتند که این رضایت مندی با تلاش همه نهادها شکل گرفته است.
حجت السلام اسدی گفت: برگزاری انتخابات نشان از مردم سالاری و دموکراسی است که در ایران انتخابات آزاد با حضور گسترده مردم برگزار می شود.
وی افزود: معیار آزادی در نظر سنجیها نیاز به اصلاح و ترمیم دارد که این مهم تحت تاثیر تبلیغات رسانه ای غرب در مورد فضای ایران است و بعضی ها آزادی را برای مقاصد سیاسی زیر سوال می برند.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
خبرنگار:زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
7469/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.