به گزارش ایرنا، سیدصلاح قریشی روز پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران استان کردستان با بیان اینکه پرداخت میزان مستمری به افراد تحت پوشش در سال جاری نسبت به سال گذشته از رشد 24.5 درصدی برخوردار است اظهار کرد: این بیمه به صورت میانگین در سال جاری 330 تا 340 میلیارد ریال مستمری به افراد تحت پوشش خود پرداخت کرده است.
به گفته وی، در سال جاری تعداد مستمری بگیران این بیمه در بخش های مختلف بازنشستگی، از کار افتادگی کلی و جزئی، فوت ناشی از کار و غیرکار با 11.3 درصد رشد نسبت به مدت مشابه خود از 26 هزار و 525 نفر به 29 هزار و 451 نفر رسیده است که بازنشستگی با 17 هزار و 479 نفر با 59.3 درصد بیشترین سهم را دارد.
وی به نسبت پشتیبانی تعداد بیمه شده و مستمری بگیر اشاره کرد و افزود: این نسبت از شاخص های مهم در پایدارای صندوق های بیمه اجتماعی و از عوامل موثر در توازن صندوق در منابع و مصارف است که هم اکنون میانگین استانی با توجه به میانگین کشور در تناسب قابل قبولی قرار دارد.
مدیرکل تامین اجتماعی کردستان ادامه داد: این نرم با توجه به تناسب بین رشد ورودی ها و خروجی های سازمان مورد بررسی قرار می دهد که هم اکنون نرم استانی با 207 هزارو 477 نفر بیمه شده اصلی و 29 هزار و 219 مستمری بگیرد نرم پشتیبانی استان بر روی عدد 7.1 قرار دارد این درحالی است که نرم کشوری 5.3 است.
به گفته قریشی، افتتاح ساختمان اداری شعبه های سقز، بانه و 2سنندج، ایجاد پرونده الکترونیکی به بیمه شدگان جدیدالورود سازمان، اجرای طرح بازرسی الکترونیکی کارگاه های تحت پوشش، برگزاری آزمون اعطای پروانه تاسیس کارگزاری در شهرستان های قروه، بیجار، مریوان و کامیاران و بانه برای راه اندازی این کارگزاری در آینده نزدیک، راه اندازی کارگزاری های شعبه 2سنندج و سقز از دیگر عملکرد این اداره کل در سال جاری است.
تامین اجتماعی کردستان هم اکنون 10 شعبه رسمی، چهار شعبه اقماری، 2 کارگذاری به 622 هزار و 260 نفر بیمه شده تحت پوشش خدمات ارایه می دهد که ضریب نفوذ بیمه ای در استان (شهر و روستا ) 38.9 درصد است و بخش شهری نیز 54 درصد ضریب نفوذ دارد.
بیمه تامین اجتماعی در سال 1309 با تشکیل صندوق ادارات و طرق در کشور تاسیس شده و در سال 1338 نیز با عنوان بیمه های تامین اجتماعی در کردستان فعالیت خود را آغاز کرده است.
خبرنگار: حسن حسین زاه ** انتشار: عبدالله رحمانی
3034/ 3020
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.