بیژن زندیه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 421 طرح اشتغالزایی با 31 میلیارد و 826 میلیون ریال اعتبار شامل طرح های کمتر از 250 میلیون ریال است در کارگروه اشتغال این شهرستان تصویب شده است.
وی افزود: طرح های کمتر از 250 میلیون ریال شامل 389 طرح در بخش کشاورزی با 26 میلیارد و 600 میلیون ریال، 18 طرح در بخش صنعت با سه میلیارد و 381 میلیون ریال و 14 طرح بخش خدمات رسانی با یک میلیارد و 845 میلیون ریال به تصویب کارگروه اشتغال رسیده و برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شده اند.
زندیه با بیان اینکه با اجرا و بهره برداری از این طرح ها برای 943 نفر در شهرستان بیجار شغل ایجاد می شود، گفت: بیش از 13 طرح در کارگروه اشتغالزایی در قالب طرح های بیش از 250 میلیون ریال مورد تصویب قرار گرفته که پس از تصویب نهایی در استان، برای 57 نفر اشتغال ایجاد می کند.
فرماندار بیجار تاکید کرد: بیش از 90 درصد طرح های مورد تصویب در کار گروه به بانک های عامل معرفی شده اند و انتظار داریم روند اعطای تسهیلات به متقاضیان تسریع شود.
وی با تشریح مزایای ایجاد کارگاه های خرد اقتصادی در روند افزایش اشتغالزایی و کاهش بیکاری جوانان یادآور شد: کشور چین با ایجاد کارگاه های خانگی یک نفره و دو نفره توانسته اقتصاد جهان را در دست گیرد و بیکاری را در کشور خود ریشه کن کند.
زندیه اضافه کرد: جوانان بیکار، نباید منتظر استخدام در بخش دولتی باشند چون ظرفیت استخدامی کشور محدود است بلکه باید به سمت اشتغالزایی و توانمند سازی خانوارها حرکت کنیم.
وی به میزان موفقیت کارگروه اشتغال بیجار نسبت به جذب سهمیه اشتغالزایی در قیاس کشوری اشاره کرد و گفت: بیش از 62درصد سهمیه اشتغال این شهرستان جذب شده که یک موفقیت برای کارگروه اشتغال محسوب می شود.
فرماندار بیجار به جویندگان کار و سرمایه گذاران با تشریح موقعیت های جغرافیای، اجتماعی، جاده ای و اراده مدیریت شهرستان و استان برای حمایت از آنان توصیه کرد: از ظرفیت های بالقوه این شهرستان برای سرمایه گذاری استفاده کنند ضمن اینکه مدیریت شهرستان نیز آماده هر نوع همکاری برای ورود آنان به بازار کار است.
زندیه با اشاره به وجود نیروی انسانی مشتاق کار، خانواده ها و جوانان علاقه مند برای راه اندازی کارگاه، واحد تولیدی، خدماتی، کشاورزی، تولید دامی، باغی، پرورش طیور و آبزیان، صنایع دستی و گردشگری بخصوص تولید فرش در قالب تعاونی و در آینده نزدیک شهرک صنعتی فرش، نوید داد: هزینه کردن در این بخش ها سرمایه گذاری ماندگار با ارزش افزوده و سودآوری رضایت بخش خواهد بود.
فرماندار بیجار ابراز امیدواری کرد جوانان و افرادی بومی این شهرستان که دارای توان انجام فعالیت های کشاورزی، دامداری، گردشگری بومی، صنایع دستی و تولید آبزیان هستند و اکنون در شهرهای دیگر کشور ساکن هستند از این فرصت برای ایجاد شغل استفاده کنند.
شهرستان بیجار با 89 هزار نفر جمعیت، قدمتی هشت هزار ساله، موقعیت مناسب جغرافیای بعنوان حلقه اتصال میان چند استان با ظرفیت های خوب اقتصادی و نزدیکی به کشور عراق در شرق استان کردستان واقع شده است.
خبرنگار: سید باقر سبحانی**انتشار: مجید سلیمانی
7350/902
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.