هُژبر ادهمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: براساس آمارها این تعداد مدرسه هنوز به سیستم حرارتی مرکزی ایمن مجهز نشده اند که برای تجهیز آنها حدود 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: این آمار کلی است چون تعداد مدارسی که از سوی آموزش و پرورش برای استاندارد سازی و مجهز شدن به سیستم حرارتی ایمن بخاطر وجود مدارس تخریبی و یا احداث مدارس جدید توسط خیرین کمتر از این تعداد است.
ادهمی تاکید کرد: بیشترین تعداد مدارسی که با بخاری نفتی گرم می شوند مربوط به منقطه زیویه و برخی از شهرستان ها از جمله بیجار است.
وی یادآور شد: سال مالی 95، استاندارد سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس در چهار مرحله انجام شد که در مرحله اول 87 مدرسه به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد مجهز شد.
کارشناس مسئول تاسیسات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان گفت: در سه مرحله دیگر نیز کار استاندارد سازی تعدادی مدارس دیگر آغاز شد که برخی به اتمام رسیده و برخی نیز از پیشرفت 90 درصدی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، سال مالی 95 در مجموع کار استاندارد سازی 298 مدرسه با یک هزار و 360 کلاس درس و اعتبار 67 میلیارد ریال انجام شده است.
سال تحصیلی 97 - 96 در استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.