هُژبر ادهمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون در استان و براساس آمارهای ما 369 مدرسه نیازمند سیستم سرمایشی و گرمایشی استاندارد است و برای استاندارد سازی این تعداد مدرسه حدود 110 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی اظهار کرد: قطعا تعداد مدارسی که از سوی آموزش و پرورش برای استاندارد سازی سیستم های سرمایشی و گرمایشی به ما ابلاغ می شود به دلیل وجود مدارس تخریبی و یا احداث مدارس جدید توسط خیرین کمتر از این تعداد خواهد بود و این آمار کلی است.
کارشناس مسئول تاسیسات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کردستان ادامه داد: در سال مالی 95 استاندارد سازی سیستم های گرمایشی و سرمایشی مدارس در چهار مرحله انجام شده که در مرحله اول 87 مدرسه به سیستم گرمایشی و سرمایشی استاندارد مجهز شد.
وی یادآور شد: همچنین در سه مرحله دیگر نیز کار استاندارد سازی 211 مدرسه آغاز شد که تعداد بسیار زیادی از این مدارس استاندارد سازی شده و مابقی نیز دارای پیشرفت فیزیکی 75 درصد است.
وی ادامه داد: این مدارس برای تکمیل به حدود 20 تا 30 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که در صورت تامین قبل از شروع فصل سرما می تواند به بهره برداری برسد.
به گفته وی در مجموع در سال مالی 95 کار استاندارد سازی 298 مدرسه با هزار و 360 کلاس درس و اعتبار 67 میلیارد ریال انجام شده و هم اکنون کار استاندارد سازی تعداد کمی از این مدارس باقی مانده است.
به گزارش ایرنا، سال تحصیلی 97 - 96در استان کردستان در سه هزار و 700 مدرسه شهری و روستایی با 12 هزار کلاس درس و حضور 285 هزار دانش آموز در سه مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم با 26 هزار پرسنل آموزشی، پرورشی و خدماتی آغاز شده است.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشاردهنده:امید بهمنی
7348/6108
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.