صلاح الدین وکیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به شروع فصل سرما و برای حمایت از افراد آسب دیده تمامی افراد کارتن خواب و بی سرپناه در مرکز نگهداری متکدیان اسکان داده شده اند.
وی افزود: بسیاری از افراد آسیب دیده به دلایلی در پارک ها و اماکن مخروبه سطح شهر زندگی می کنند و این افراد که عمدتا بی خانمان هستند در فصول سرد سال دچار مشکلات فراوانی می شوند و مردم هم ار مسئولان انتظار ساماندهی آنها را دارند.
به گفته وی، شهرداری نیز در راستای رسالت کاری خود و با هدف حمایت از این قشر آسیب پذیر نسبت به ایجاد مکان هایی جهت اسکان این افراد اقدام کرده است.
**جمع آوری و ساماندهی 198 متکدی در سطح شهر
مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: همچنین در 9 ماه منتهی به آذر امسال 198متکدی در سطح شهر جمع آوری و ساماندهی شده و 127 نفر از این تعداد با اخذ تعهد مینی بر ترک تکدی گری از مرکز نگهداری متکدیان ترخیص شدند.
وکیلی با بیان اینکه 36 نفر از متکدیان جمع‌آوری در سال جاری از شهرها و استان‌های دیگر وارد سنندج شده بودند که پس از جمع ‌آوری به محل سکونت شان انتقال یافتند، افزود: 19 کودک متکدی نیز امسال از سطح معابر و تقاطع‌های سطح شهر جمع‌آوری شدند که پس از گرفتن تعهد از والدین آنها تحویل خانواده‌های شان داده شدند.
وی با اشاره به معرفی 12 متکدی متخلف به مراجع قضایی یادآور شد: این افراد برای چندمین بار اقدام به تکدی گری می کردند و برای تعیین وضعیت به مراجع قضایی معرفی شدند.
به گفته وی، 2 نفر از متکدیان جمع‌آوری‌ شده در سال جاری جهت حمایت مالی به سازمان بهزیستی و 2 نفر نیز با توجه به اینکه معتاد بودند به مراکز ترک اعتیاد معرفی شدند.
شهر سنندج مرکز استان کردستان با حدود 500 هزار نفر جمعیت با سه ناحیه شهرداری اداره می شود.
خبرنگار: افسانه گلباغی**انتشار: سلیمانی
7348/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.