بیژن زندیه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در سال 93 حدود 80 میلیارد ریال، سال 94 حدود 50 میلیارد ریال و سال 95 نیز حدود 55 میلیارد ریال اعتبار به این شهرستان اختصاص یافته بود.
او در بخش دیگری با اشاره به افزایش اعتبارات سال جاری این شهرستان افزود: تاکنون برای 405 طرح اشتغالزایی نیز در کارگروه اشتغال شهرستان تسهیلات مناسب اختصاص یافته است.
رئیس کارگروه اشتغال شهرستان بیجار می گوید: از ابتدای سال جاری تاکنون 13 طرح تولیدی که می تواند برای 55 نفر شغل ایجاد کند نیز به توسط کارگروه تصویب و برای تایید نهایی به کار گروه اشتغال استان ارسال شده است.
فرماندار بیجار از اختصاص اعتبار لازم برای 11 طرح پشتیبان مشاغل خانگی نیز خبر داد و گفت: برای طرح هایی که حجم تسهیلات مورد نیاز آن تا 2 میلیارد و پانصد میلیون ریال باشد در کارگروه شهرستان و برای طرح هایی با تسهیلات افزون بر این مقدار کارگروه استان تصمیم می گیرد.
زندیه افزود: شهرستان بیجار علاوه بر داشتن صنعت تولید فرش مشهور به فرش آهینین که شهرت جهانی دارد در زمینه تولید گندم مرغوب و با کیفیت بالا نیز دارای مقام اول استان است.
وی یادآور شد: مشکل و معضل مهم و تهدید کننده در بیجار موضوع بیکاری است و در این عرصه سرمایه گذاری در شان و جایگاه مردم بیجار صورت نگرفته و باعث شده مهاجرت افزایش پیدا کند.
فرماندار بیجار اضافه کرد: ٣٥٠ هزار هکتار اراضی قابل کشت در بیجار وجود دارد که از این میزان تنها حدود یک هزار هکتار آبی است و این سهمیه اصلا تناسبی با توان بالقوه بیجار ندارد.
زندیه ضمن آرزوی موفقیت برای مدیران دلسوز و خدوم مردم محروم دیار گروس گفت: انتظار و مطالبه به حق مردم بیجار در زمینه راه اندازی واحد تولیدی زنجیره فولاد است که امیدواریم هر چه زودتر به نتیجه برسد.
وی از سرعت کم انتقال آب سد سیازاخ به شهرستان نیز گلایه کرد و افزود: سهمیه ای برای حدود هشت هزار و 500 هکتار زمین زراعی شهرستان از محل این سد اختصاص داده شده ولی تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.
شهرستان بیجار که در شرق استان کردستان واقع شده است با رشد منفی جمعیت و افزایش روز افزون مهاجرت مواجه است. بطوریکه در یک دوره سرشماری سال 90 تا سال 1395 بیش از پنج هزار نفر کاهش آمار جمعیتی داشته است.
خبرنگار: سید باقر سبحانی**انتشار: سلیمانی
7350/9102
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.